A Polgármesteri Hivatal egyes osztályain előre bejelentkezhet személyes ügyintézésre.
A foglalt időpontban kollégáink név szerint szólítják Önt, így elkerülheti a sorban állást.
Egyes XIII. kerületi helyi adókat, bírságokat bankkártyával gyorsan és kényelmesen befizethet online. Ehhez kérjük, válassza ki a befizetés jogcímét.
Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal
Cím: 1139 Budapest, Béke tér 1.
Ingyenesen hívható zöldszámunk, melyen üzenetrögzítőre mondhatja el közérdekű bejelentését:
Telefonszám: 06-80-200-306
Kérdése, észrevétele van?
Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: E-ügyintézési tv.) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv és az ügyfél elektronikus kapcsolatának általános szabályait, továbbá az elektronikus ügyintézést biztosító, valamint egyéb szervek informatikai együttműködésével kapcsolatos rendelkezéseit tartalmazza.
Az E-ügyintézési tv. 1.§ 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat és a polgármesteri hivatal elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv-ben meghatározottak szerint biztosítani.
Az E-ügyintézési tv. 9.§ (1) bek. a) és b) pontja alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője. Amennyiben az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfél nem elektronikus úton nyújtja be kérelmét, akkor az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a kérelem visszautasításának van helye.
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy természetes személy ügyfelek részére a E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is. Természetes személy részére az elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételéhez ügyfélkapu regisztráció szükséges, mellyel kapcsolatos tájékoztatás elérhető a www.magyarorszag.hu oldalon.
Felhívjuk figyelmét, hogy
A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztüli azonosítást követően.
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzata és Polgármesteri Hivatala hivatalos honlapján közzétett elektronikus űrlapok útján és az E-önkormányzat portálon publikált elektronikus nyomtatványain keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára. A koronavírus járványra tekintettel jelenleg a legfontosabb az időskorúak védelme, támogatása. Mivel az állampolgárok egészségének védelme érdekében a személyes ügyintézést minimalizálni szükséges, a 70 év feletti veszélyeztetett korosztályból ténylegesen segítségre szorulók gyors, és biztonságos felmérése érdekében olyan elektronikus űrlapot érhető el az E-önkormányzat portálon, amelyen az érintetteken kívül akár családtagok, ismerősök, akár szomszédok is jelezhetik az önkormányzat felé azt ha egy idős embernek segítségre van szüksége.
További útmutató az ÁNYK nyomtatványkitöltő programhoz:
http://nav.gov.hu/nav/letoltesek/tudnivalok_nyomtatvanykitolto_programokhoz.html
Az elektronikus űrlap szolgáltatás Ügyfélkapun keresztül vehető igénybe. Az elektronikus űrlapok elérhetősége az adott ügyek leírásánál érhető el.
Tájékoztatjuk, az elektronikus formanyomtatvánnyal nem rendelkező általános célú önkormányzati hatósági ügyek esetében az Általános önkormányzati ügyek formanyomtatványon keresztül biztosítunk elektronikusan ügyintézésre lehetőséget.
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat a ONKXIII rövidnevet használja elektronikus kapcsolattartásra.
Budapest Főváros XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatal a BPXIII rövidnevet használja elektronikus kapcsolattartásra.
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy az elektronikus ügyintézéshez megadott adataik az „Adatkezelési tájékoztatóban” foglaltak szerint kerülnek kezelésre.
Nincs helye elektronikus ügyintézésnek:
Felhívjuk figyelmét, hogyha jogszabály egy nyilatkozat megtétele vonatkozásában az elektronikus kapcsolattartást kötelezővé teszi, az e követelménynek meg nem felelő nyilatkozat hatálytalan, az alábbi három eset kivételével.
Nem alkalmazható az ügyféllel szemben hátrányos jogkövetkezmény, ha
Az elektronikus ügyintézés céljára nem szolgáló egyéb elektronikus elérhetőség (pl. tájékoztatás kérés): az Önkormányzat honlapján.
Üzemzavar:
Előre nem tervezett üzemszünet vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó esemény (továbbiakban üzemzavar) bekövetkezése esetén az Önkormányzat üzemzavar bekövetkezését követően – az Elektronikus Ügyintézési Felügyelet értesítése mellett – haladéktalanul tájékoztatja ügyfeleit az elektronikus ügyintézés elérhetőségére szolgáló felületen, a magyarorszag.hu honlapon, valamint szegedvaros.hu honlapján az alábbiakról:
Az ügyfél által követendő eljárásrend üzemszünet, üzemzavar esetén
Intézze Önkormányzati ügyeit elektronikusan! Kényelmes és gyors megoldás nyújt az Önkormányzati Hivatali Portál.
Kisfilm 1, Kisfilm 2, Kisfilm 3, Kisfilm 4, Kisfilm 5