A Környezetvédelmi Alapról szóló 12/2018. (V. 29.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 5. § (1) bekezdés b) pontja alapján a Képviselő-testület Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) pályázatot hirdet vissza nem térítendő környezetvédelmi támogatás elnyerésére.
A támogatási keretből pályázni az alábbi feladatokra lehet:
- társasházak kapubejáróiról, földszinti homlokzatairól a meglévő graffitik és plakátok eltávolításának, valamint a homlokzat védőbevonattal történő ellátásának támogatása ingatlanonként legfeljebb 300 000 Ft értékben,
A pályázat kiíráskor rendelkezésre álló keretösszeg: 2 300 000 Ft.
A pályázat kihirdetésének napja: 2025. június 27.
Pályázati feltételek
Pályázni jogosultak
- A kerületben lévő társasházak, lakásszövetkezetek (a továbbiakban együtt: Társasházak).
- Nem nyújtható támogatás annak a pályázónak, amely a kerületi Környezetvédelmi Alapból vagy más önkormányzati forrásból korábban már támogatásban részesült és a megállapodásban foglaltakat nem teljesítette. Megítélt támogatás olyan pályázó részére fizethető ki, aki korábban elnyert önkormányzati támogatása felhasználásáról elszámolt.
A pályázattal elnyerhető támogatás
– formája: vissza nem térítendő pénzbeli támogatás.
– mértéke: a projekt költségének legfeljebb 100%-a.
– a pályázható összeg: 50 000 – 300 000 Ft.
További feltételek
– A támogatás egyszeri és működési célra nem nyújtható.
– Az Önkormányzat a pályázat nyertesének a támogatási összeget a támogatási szerződés megkötését követő 30 napon belül utalja át.
– A támogatott az átutalást követő 30 napon belül köteles elvégzi a feladatot.
– A támogatott a támogatás felhasználásával a támogatási szerződésben foglalt módon és határidőben elszámolni, és a fel nem használt, vagy a szerződésben meghatározottaktól eltérően felhasznált támogatást visszafizetni köteles.
A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje
A pályázatnak tartalmaznia kell:
– a pályázó adatait;
– a támogatandó tevékenység részletes leírását, költségvetését és az árajánlatot;
– fotót az eltüntetendő graffitiről;
– a pályázati összeget;
– az esetleges önrész összegét.
A pályázathoz mellékelni kell:
– a kitöltött adatlapot;
– a tevékenységgel érintett ingatlan(ok) tulajdoni lapját másolatban,
Pályázni a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáiban beszerezhető és az Önkormányzat honlapjáról letölthető pályázati nyomtatványon lehet. A pályázat benyújtható postai úton az Igazgatási Osztályra és a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában személyesen, illetve elektronikus úton a Polgármesteri Hivatal hivatali kapujára (BPXIII 106109772) is. A pályázatot „Környezetvédelmi pályázat – graffitimentesítés 2025” megjelöléssel kell benyújtani.
A pályázat benyújtását követően hiánypótlásra nincs lehetőség.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025. július 18.
A pályázatokat a képviselő-testület Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottsága bírálja el. A TKLB fenntartja a jogot arra, hogy a bírálat határidejét indokolt esetben egy alkalommal meghosszabbítsa.
A döntést az önkormányzat honlapján tesszük közzé.
A pályázat nyerteseivel az önkormányzat a döntést követően támogatási megállapodást köt. A támogatásban részesülő a támogatás felhasználásáról a megállapodásban rögzített feltételekkel és határidők betartásával elszámolni köteles.