Környezetvédelmi pályázatok

Pályázat – Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására 2025.

Pályázat információk

Pályázat kiírója

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat

Pályázat kezdete

2025. augusztus 05. 00:00

Beadási határidő

2025. szeptember 19. 23:59

Közreműködő

XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt.

Maximum pályázható összeg

280.000Ft

Kinek szól

A XIII. kerület közigazgatási területén működő társasházak, lakásszövetkezetek

Eredményhirdetés

2025. november 19.

Támogatási szerződés időpontjai

Támogatási szerződések megkötése: folyamatos, legkésőbb: 2025. december 05. Előfinanszírozás folyósítása: 2025. december 19. Takarítógépek beszerzésének határideje: 2026. február 20.

Beszámolók

Pénzügyi elszámolás, a gép megvásárlásának igazolása: 2026. március 6. A tapasztalatokról társasházi beszámoló leadási határideje: 2026. április 30. Második társasházi beszámoló leadási határideje: 2026. szeptember 30.

További beszámolási kötelezettség időpontjai

2027. április 30. 2027. szeptember 30. 2028. április 30. 2028. szeptember 30.

További információ

e-mail:  kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu;  kornyezet@kozszolgaltato.bp13.hu telefon: +36-1-412-3340

Pályázati felhívás

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) „Takarítógépek beszerzésének támogatása járdatakarítási feladatok ellátására” címen a 2025. évben pályázatot ír ki, melynek célja a társasházak, lakásszövetkezetek segítése takarítási kötelezettségük ellátásban. A társasházak az önkormányzati támogatással könnyebben és hatékonyabban tudják elvégezni a jogszabályi kötelezettségük szerinti járdatakarítási feladatot, ezáltal eredményesebben járulnak hozzá mindannyiunk közös érdekéhez, a kerület köztisztaságának javításához.

A pályázatokat a társasházi lakóközösségektől, lakásszövetkezetektől várjuk. A társasházak szabadon – azaz gyártmány és típus kötöttsége nélkül – választhatják ki a gépeket, a pályázati kiírásban megadott műszaki követelményeknek megfelelően, figyelembe véve azt a célt, hogy a beszerezni tervezett eszközök alkalmasak legyenek a feladat elvégzésére, az ingatlannal határos közterületi járdák takarítására, tisztán tartására.

A pályázat kiíráskor rendelkezésre álló keretösszeg: 5.000.000 forint.

1. A pályázaton részt vehetnek

A XIII. kerület közigazgatási területén lévő társasházak, lakásszövetkezetek, melyek a nagynyomású vizes takarítógépeket az ingatlannal határos járda takarítására kívánják használni. A pályázaton olyan társasházak, lakásszövetkezetek vehetnek részt, melyek fizetési elmaradással nem rendelkeznek Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat és a pályázatot lebonyolító XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt., valamint a NAV felé. A pályázaton nem indulhat olyan társasház, amely 2021-2024. között ugyanerre a célra önkormányzati támogatásban részesült.

2. Pályázati bírálati szempontok:

  • a kiválasztott gép műszaki paraméterei megfelelnek-e a célnak és a kiírásban megfogalmazott műszaki paramétereknek,
  • a társasház rendezett pénzügyi helyzettel rendelkezik, Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat, illetve a XIII. Kerületi Közszolgáltató Nonprofit Zrt. és NAV felé tartozással nem rendelkezik,
  • amennyiben a társasház a Tiszta Utca, Rendes Ház pályázaton indult, akkor ott hatékonyan és eredményesen látta el a vállalt feladatokat, az ellenőrzések során érdemi hiányosság nem merült fel vele szemben,
  • amennyiben a társasház kamatmentes társasházi támogatással rendelkezik, akkor azt határidőre és pontosan fizeti,
  • a beérkezett pályázatok sorrendje.

3. A pályázattal elnyerhető szempontok

Formája: előfinanszírozással nyújtott pénzbeli támogatás, egységesen maximum bruttó 280 000,- Ft, mely elegendő a pályázati feltételekben meghatározott műszaki paraméterek szerinti gép beszerzésére jelen piaci körülmények között.

A pályázati forrás a keret kimerüléséig áll rendelkezésre.

A beadott pályázatok beérkezési sorrendjében történik az elbírálás.

4. A pályázó kötelezettsége

A pályázat nyerteseivel a döntést követően az Önkormányzat megállapodást köt. A társasház vagy lakásszövetkezet vállalja, hogy az önkormányzati támogatással beszerzett gépet szükség szerinti gyakorisággal használja, ennek révén folyamatosan megtisztítja az ingatlannal határos járdaszakaszokat. A gép beszerzését 2026. március 6-ig számlával kell igazolni, a fennmaradó összeget az Önkormányzat számlájára vissza kell utalni. A nyertes pályázó vállalja, hogy a munka elvégzéséről és eredményességéről először a gép beszerzését követően két hónappal, de legkésőbb 2026. április 30-ig beszámol, majd a beszámolót 2026. szeptember 30-ig megismétli. A támogatott kötelezettsége, hogy 2027-ben és 2028-ben is két alkalommal (mindkét évben április 30-ig és szeptember 30-ig) beszámoljon a beszerzett takarítógép üzemeltetéséről a támogatónak. A beszámoló részét kell, hogy képezze a szöveges beszámoló mellett a gépek működésről készült fotódokumentáció, amely több időpontban bemutatja a járdának a takarítás előtti és utáni állapotát.

A beszámoló határidőre történő elmulasztása esetén az Önkormányzat számlájára a támogatási összeget vissza kell utalni. Az a társasház, amely nem teljesíti a beszámolási kötelezettségét a következő alkalommal hasonló tárgyban kiírt pályázaton nem részesülhet támogatásban.

A pályázati támogatásból vásárolt eszköz megsemmisülése, eltulajdonítása, használhatatlanná válása esetén, a lakóközösségnek továbbra is teljesítenie kell a szerződésben vállalt 3 éves takarítási kötelezettségét, akár új takarítógép vásárlásával. Lopás esetén rendőrségi feljelentést szükséges tenni, melynek másolati példányát meg kell küldeniük a Közszolgáltató Nonprofit Zrt. részére a kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címre.

4. A pályázathoz kapcsolódó határidők:

A pályázat kihirdetése: 2025. június 12.
A pályázatok benyújtásának határideje 2025. szeptember 12.
Döntés a pályázat eredményéről: 2025. október 22.
Eredményhirdetés a díjkiosztó ünnepségen 2025. november 20.

5. A pályázat benyújtásának módja és helye:

• elektronikus úton, űrlap kitöltésével a XIII Kerületi Önkormányzat
(https://www.budapest13.hu/palyazatok/) és a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt.
(https://kozszolgaltato.bp13.hu/tevekenysegeink/palyazatok/) honlapján.

6. A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok:

• lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldalának fényképe vagy szkennelt másolata
• a pályázat beadási időszakában rögzített állapotot bemutató színes fotók (min. 3, max. 5 fotó)

További információ a kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címen vagy a +36-1-412-3340-es
telefonszámon érhető el. A pályázati időszakban a pályázati kiírás szövege itt érhető el:
https://kozszolgaltato.bp13.hu/tevekenysegeink/palyazatok/