Egyéb

Önök kérdezték – mi válaszolunk

A XIII. kerületi Polgármesteri HivatalAz ügyfélkapu nyitásához még 2006-ban töltöttem ki regisztrációs lapot. Szeretném meghosszabbítani, mert az öt év lejárt. Mi a teendőm?

Az ügyfélkapu jelszavának lejárati dátuma ellenőrizhető a www.magyarorszag.hu portálon, az ügyfélkapuba történő bejelentkezést követően a „Saját adatok” menüpont alatt. A jelszó lejárati dátuma módosítható a „Jelszóváltoztatás” menüpontban. Amennyiben jelszava már lejárt és módosítani nem tudja, személyesen meg kell jelennie bármely okmányirodában, ahol újra aktiválják ügyfélkapuját. Az ügyintézéshez személyazonosításra alkalmas okmány szükséges.

Konténer lerakásához szükség van-e engedélyre?

Konténer elhelyezéséhez közterület-használati engedély szükséges. A beadványhoz egy vázlatszerű helyszínrajzot kell mellékelnie, amelyet Ön is megrajzolhat, s amelyről látható, hogy hol kívánja elhelyezni a konténert. A közterület-használat díja naponta 4 000 forint + áfa konténerenként. A kérelmet a XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán vagy a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Hajdú utca 29-ben található irodájában lehet benyújtani. A közterület-használati díj befizetését igazoló bizonylattal – számlával vagy csekkel – azonnal kihelyezhetik a konténert.

Gépjármű átírásához szükség van-e a kötelező biztosítás kötvényére vagy elég az ajánlat is?

Az ügyintézéshez elég az ajánlat bemutatása.

Változott-e valami a XIII. kerületben 2012 januárjától. az idegenforgalmi adóval kapcsolatban? (pl. a beszedő személyében, az adó mértékében, stb.)

A XIII. kerületi idegenforgalmi adó rendelet nem módosult, továbbra is a 2011. évinek megfelelően kell adózni. Az adómentességekkel kapcsolatban tudni kell, hogy a „településen székhellyel, vagy telephellyel rendelkező vagy a Htv. 37. §-ának (2) bekezdése szerinti tevékenységet végző vállalkozó esetén vállalkozási tevékenység vagy ezen vállalkozó munkavállalója által folytatott munkavégzés céljából az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó magánszemély” esetében a mentesség csak akkor érvényesülhet, ha a munkavégzés helye és a szálláshely ugyanazon önkormányzat, a fővárosban ugyanazon kerület közigazgatási területén található. Amennyiben a magánszemély olyan vállalkozónak az alkalmazottja, amelynek sem székhelye, sem telephelye nincs az önkormányzat közigazgatási területén, illetve iparűzési adó hatálya alá sem tartozik, akkor mentességben nem részesülhet.

Anyakönyvi kivonatot szeretnék kérni, mert elveszítettem. Érdeklődnék, hogy ehhez milyen okmányok szükségesek, hová kell mennem, és mennyibe kerül mindez?

Születési anyakönyvi kivonatát ügyfélfogadási időnkben kiválthatja Ön vagy 2 tanú által aláírt meghatalmazással bárki, amennyiben a születés helye a XIII. kerület. A kivonat pótlásának  illetéke 2000 forint. Elektronikus igénylésre nem tudunk kivonatot küldeni, postai úton viszont igen. Annyit kell tennie, hogy postai levélben leírja, milyen célra kell Önnek a kivonat, megadja a születési családi és utónevét, a pontos születési dátumát és édesanyja születési családi és utónevét, valamint a postázási címet.

 

Amennyiben kérdése van, itt Ön is felteheti.