Világszerte új infokommunikációs megoldások kifejlesztését és megjelenését gyorsította fel a COVID19-koronavírussal kapcsolatos eddig soha nem tapasztalt rendkívüli helyzet. Különösen fontos a lakók biztonsága, informálása, a gyors segítségnyújtás: mindebben a digitális eszközök hatékony támaszt jelenthetnek. Ezért úgy döntött az önkormányzat, hogy digitális platformot is igénybe vesz, hogy minél előbb elérhesse, segíthesse a kerületben élőket, folyamatos összeköttetésben legyen velük. A kerület már meglévő mobil applikációját a vészhelyzetre szabta át. Az alkalmazás Budapest13 Smart City néven érhető el a mobil alkalmazás áruházakban.A mobil alkalmazást már eddig is használhatták a kerületiek. Az elmúlt hetekben azonban az önkormányzat átalakította az applikációt a vészhelyzetre szabva. Az önkormányzat kifejlesztetett egy úgynevezett moduláris smart city platformot, amely ebben a nehéz helyzetben segítség az önkormányzatnak és a kerületben élő lakosoknak egyaránt. Ez a mobil alkalmazás a koronavírus elleni küzdelem támogatására és hatásainak enyhítésére is szolgál.Az alkalmazás új funkciói az aktuális helyzet igényeinek megfelelően segítik a lakosokat. A ’Bejelentésekre’ kattintva az önkormányzat illetékesei felé lehet jelezni a problémákat, valamint kérhetnek segítséget a kerületi lakosok; a ’Vélemények’ menüpontban az önkormányzatnak juttathatnak el információkat, és itt jelenthetnek meg az önkormányzat kérdőívei is. A ’Hirdetések’ modul révén az egyes lakosok tudnak felajánlásokat tenni, kéréseket megfogalmazni a többi felhasználó felé.Az alkalmazás használata a rendkívüli helyzet után is számos hasznos funkciót biztosít, és hosszú távon képes a smart city stratégia egyik alappilléreként hozzájárulni a kerületi lakosok, a vállalkozások és az önkormányzat együttműködéséhez. Ez a szemlélet kapcsolódik a XIII. Kerületi Önkormányzat Intelligens Kerület Koncepciójához és a készülő SMART13 Akciótervhez is.