Egyéb

Minőség-Innováció díj a kerületnek

2019. október 31-én a EOQ Magyar Nemzeti Bizottság Közhasznú Egyesület rendezvényén „Minőség-Innováció 2019” díjat kapott önkormányzatunk. A magas elismerést dr. Bujdosó Sándor jegyző és Karácsonyi Magdolna aljegyző, minőségbiztosítási vezető vette át a Hotel Gellért dísztermében. Az elismerés rangját növeli, hogy a „Nemcsak íróasztal mögött”, azaz közigazgatás közterületen a köz szolgálatában. Igen folytatjuk! pályázat egyedüli önkormányzatként nyert a közszférában működő szervezetek kategóriájában. Az is elismerésre méltó, hogy a zsűri a pályázatot a témakörben nemzetközi szinten szervezett pályázatra való benyújtásra is méltónak tartotta.

 A pályázatban hangsúlyos elemként jelent meg, hogy nincs településfejlesztés minőségi közszolgáltatások nélkül, nincs fejlődés minőségi közszolgáltatás nélkül. A Budapest Főváros XIII. kerületi Önkormányzat 2002. június 1. napjától vezette be a Polgármesteri Hivatal teljes tevékenységét átfogó minőségirányítási rendszerét. 2017 szeptember 1 napjától tért át az MSZ EN ISO 9001:2015, MSZ EN ISO 14001:2015 és MSZ ISO/IEC 27001:2014 szabványoknak megfelelő, integrált minőségirányítási rendszerre.

A pályázat konkrét céljaként fogalmazódott meg: ügyfélszolgálati tevékenység, azaz ügyfélképzés, tájékoztatás, ügyfélkiszolgálás, ügykövetés és panaszkezelés kommunikációs eszközeinek és módszereinek bővítése.

A projekt 2018. óta a kerületi helyszíneken valósul meg, tavasztól késő őszig, havonta egy-két alkalommal. A partnerek hétköznapi életéhez a lehető legközelebb vitt, hétköznapi környezetben, közvetlen kommunikáció során a felmerülő kérdésekre azonnali és szakmai választ tudott adni. A közterületi ügyfélfogadás során nem a megszokott, hivatali környezetben találkozik az állampolgár és a közszolga, ami egy újszerű kommunikációra ad esélyt és lehetőséget