Tisztelt XIII. kerületi Lakók!
2020. november 11-től a koronavírus járvány terjedésének megfékezése és az önkormányzati közszolgáltatások folytonosságának biztosítása érdekében a korábbiaknál korlátozottabban tartózkodhatnak ügyfelek a Polgármesteri Hivatal épületében.
A belépési rend szigorítását a lakosság és az önkormányzat munkatársai egészségének védelme érdekében kényszerülünk bevezetni. Az önkormányzatunk elsődlegesnek tekintett célja, hogy a pandémiás helyzetben is a végsőkig biztosítsuk a lakosság részére a közszolgáltatások rendelkezésre állását. Ez csak a tömeges megbetegedések, fertőzések megelőzésével, elkerülésével lehetséges.
- november 11-től az alábbi intézkedések lépnek érvénybe:
- A Polgármesteri Hivatal épületébe való belépés esetén az orrot és a szájat elfedő maszk viselése kötelező
- Az Ügyfélszolgálati Iroda személyes lakossági ügyintézési tevékenysége szünetel. A Polgármesteri Hivatal és az IMFK szervezeti egységeinél, osztályainál a munkaszobákban történő ügyfélfogadás nem megengedett.
- Ügyintézési céllal a Szociális és Köznevelési Osztály ügyfélszolgálatának fogadóterében egyidejűleg 10 főnél több, míg az Anyakönyvi Hivatal előtti fogadótérben 5 főnél több ügyfél nem tartózkodhat.
- Esküvő alkalmával a házasságkötő teremben a jogszabályban meghatározott maximális létszámú személy, de legfeljebb a házasulandókon és a tanúkon kívül 6 fő tartózkodhat.
- Ügyfélfogadási időben (hétfő 13:30-18:00, szerda 8:00-16:30, péntek 8:00-11:30) az ügyfelek a Szociális és Köznevelési Osztály Ügyfélszolgálati Irodájának fogadóterébe orrot és szájat elfedő maszkot viselve léphetnek be, ott a formanyomtatványokat felvehetik és a kérelmeiket a kihelyezett gyűjtődobozokban helyezhetik el.
- A személyes nyilatkozathoz kötött anyakönyvi ügyekben (házasságkötési és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítési szándék bejelentése, apai elismerő nyilatkozattétel, névváltoztatás) a jegyzőkönyv felvétele előtt kiküldött adatlap alapján kerül sor a jegyzőkönyv összeállítására, elősegítve, hogy az ügyfelek személyes megjelenése az anyakönyvvezetővel előzetesen egyeztetett időpontban, csak az aláírásra korlátozódjon. Az aláírás helyszíne az Anyakönyvi Hivatal előtere.
- A temetkezési szolgáltatók, cégek képviselői a temetési engedélyeket ügyfélfogadási időben az anyakönyvvezetővel előre egyeztetett időpontban, személyesen átvehetik az Anyakönyvi Hivatal előterében.
- A Polgármesteri Hivatal épületében a hivatalban dolgozók által történő személyes ügyfélfogadás halaszthatatlan, más módon nem elintézhető ügy esetén is kizárólag előzetes egyeztetés alapján, egyeztetett időpontban, illetve az idézésben megjelölt időpontban megengedett.
- Amennyiben a beadványon feltüntetik a telefonos elérhetőségüket, akkor az ügyintéző szükség (pl. hiánypótlás) esetén felhívják és tájékoztatják Önöket.
Továbbra is kérjük minden kedves ügyfelünket, hogy a személyes megjelenés helyett éljenek a telefonos (452-4100), az elektronikus (ugyfelszolgalat@bp13.hu) és a postai ügyintézés lehetőségével.
Előre is köszönjük megértésüket és türelmüket!
Vigyázzanak magukra, vigyázzunk egymásra!