A XIII. kerületi közterületi várakozóhelyeken a parkolás feltételeinek folyamatos biztosítása, fejlesztése az önkormányzat meghatározó feladata. A területeken csökkent a P+R jellegű használat, a helyi lakosok kedvezőnek ítélték meg, hogy a megtett intézkedések hatására könnyebben tudnak lakóhelyük közelében megállni.A Fővárosi Közgyűlés a XIII. kerület teljes területére kiterjesztette a várakozási övezetet. Parkolóautomatákat telepítettük, a KRESZ táblák kihelyezése és az útburkolati jelek felfestése megtörtént. Az üzemeltetést minden esetben türelmi időszakkal indítottuk, szórólapon tájékoztattuk a tulajdonosokat, használókat a díjfizetési kötelezettségről. A közterület-felügyelők először figyelmeztetik, majd szankcionálják azokat a gépjárművezetőket, akik tudatos szabálysértéssel vagy szabályszegéssel próbálják elkerülni a parkolási díj megfizetését.A várakozási hozzájárulások esetében kerületünk jelenleg a fővárosi rendelet által biztosítható legnagyobb kedvezményt alkalmazza. 2013-ban bevezettük a gyermekszállítási kedvezményt, melyet jelenleg közel 200-an vesznek igénybe. 2016 óta alkalmazzuk a munkavállalói kedvezményt, amivel azok élhetnek, akik a kerületben székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező szervezettel munkaviszonyban álló gépjármű-üzembentartók.A képviselő-testület 2019. februári ülésén elfogadott Intelligens Kerület koncepciójának egyik pillére a Smart parkolás bevezetése. A program egyszerre könnyíti meg a parkolni kívánó autósok életét, csökkenti az utak forgalmi terhelését. A burkolatba süllyesztett érzékelőkkel valós időben kapható információ egy telefonos applikáción keresztül, ezzel csökkentve a parkolóhelyek keresésével töltött időt. Első ütemben a „kis” Szent István parkot övező 100 közterületi parkolóhelyén telepített szenzorok működtetik a tesztrendszert.Különösen fontos volt, hogy Újlipótváros belvárosias adottságaiból következő parkolási gondjai enyhüljenek. A kerület Victor Hugo utcától délre eső részén 18 óra után korlátozottak voltak a parkolási lehetőségek, tekintettel az ott található bevásárlóközpont, a Nyugati pályaudvar, valamint az V. kerület hosszabb üzemideje miatti átparkolások miatt, így az érintett területen a fizető parkolási üzemidő végét 20 óráig meghosszabbítottuk.A „Matricáért garázs” elnevezésű programban a parkolási matrica leadásáért cserébe lehetőséget biztosítunk a WestEnd City Centerben és a Lehel Csarnokban gépjármű elhelyezésre. Előbbiben jelenleg 50, míg utóbbiban 15 parkolóhelyet biztosítunk a programban résztvevőknek, ezzel csökkentve a közterületen parkolók számát. A tapasztalatok kedvezők, így a rendelkezésre álló parkolóhelyek számát folyamatosan bővítjük.Parkolóház építése Újlipótvárosban nem valósítható meg, mert az önkormányzat nem rendelkezik üres telekkel. Az Újpesti rakpartnak magas a közművesítettsége.Újlipótváros mobilitási tervében foglaltaknak megfelelően forgalomcsillapított övezetek, 40 km/h sebességkorlátozás lépett életbe. A balesetveszélyt okozó parkolások megakadályozásának érdekében parkolásgátló oszlopokat helyeztünk ki, növeltük a kerékpártámaszok számát, egyenrangú útkereszteződésekben az elsőbbség viszonyainak megjelenítése érdekében csomóponti kiemeléseket alkalmaztunk. A parkolási tevékenységgel kapcsolatos bevételek és kiadások alátámasztják a kerületi parkolási rendszer eredményes működését. Kerületünkben az elmúlt években a parkolási tevékenység nyereséges volt, így a bevételből jutott utak, járdák felújítására is.