A pályázat meghirdetésekor dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője a következőkkel indokolta a program létrehozását: „A projekt szakmai támogatóival tökéletesen egyetértettünk abban, hogy a projekt alapvető célja, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére. Továbbá a sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint segítse a tapasztalatcserét, s benne a megyék, a városok vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést.” Összesen 70 nevezés érkezett az országból, ezek közül a 23 fős zsűri választotta ki a legjobb pályázatokat, melyek gyémánt díjat kaptak. A 13. kerület összesen hat pályázattal vett részt a versenyben és mind a hat pályázatát díjazták is. A hatszoros gyémánt oklevéllel ráadásul kiérdemelte Angyalföld – egyedüliként – a szakma fődíját is, mint a legtöbb sikeres pályázatot benyújtó induló, így elnyerte 2016-ban a Marketing Fővárosa címet is.
Az alábbi 13. kerületi pályázatokat díjazták:
- Teret adunk a kultúrának – rendezvény kategória
- Falunap Újlipótváros szívében – külső kommunikáció kategória
- Tudj meg mindent a WIFI-vel – Hol? Mit? Ki? és Kivel? – belső kommunikáció kategória
- Bóbita, bóbita táncol – arculattervezés kategória
- Nálunk csak a passzívház passzív – városfejlesztés marketing kategória
- Te városod, kerületed! Te élsz benne! Te tervezed! – városmárka, városimázs kategória