Egyéb

Harminc napos a határidő a személyi okmányoknál

A XIII. kerületi Polgármesteri HivatalHivatkozással a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának figyelemfelhívására, tájékoztatjuk az Okmányiroda ügyfeleit, hogy a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló CXL. törvény 33. §-a értelmében kérelemre induló eljárások esetén az általános ügyintézési határidő 30 nap, amely a kérelem beérkezését követő napon indul. Ettől rövidebb határidőt kizárólag jogszabály állapíthat meg.A központi kiállítású okmányok kibocsátásának ügyintézési határideje egyéb jogszabályi rendelkezés hiányában 30 naptári nap. Ez az alábbi okmányokra érvényes:

    t

  • útlevél
  • t

  • személyazonosító igazolvány
  • t

  • vezetői engedély

Az útlevél esetében lehet ennél rövidebb az okmánykiállítási határidő, a jogszabályban előírt igazgatási szolgáltatási pótdíj megfizetése esetén.Részletek az útlevél igényléséről szóló tájékoztatóban a soron kívüli eljárás, a sürgősségi eljárás és az azonnali eljárás igazgatási szolgáltatási pótdíjainál.Az ügyintézési határidőbe az okmány kiállításától a kézbesítéséig eltelt idő nem számít bele.