XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/ugy/zeneszolgaltatasi-engedely/

Témák A-Z

Közterületi zeneszolgáltatás, hangosítás engedélyezése

A kerületben megrendezésre kerülő közterületi rendezvények során zeneszolgáltatást végezni, hangosító berendezést üzemeltetni csak jegyzői engedély alapján szabad.


Általános információk:

A zajvédelem helyi szabályairól szóló 8/2013. (III. 26.) XIII. kerületi önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése alapján

  • a nappali (06 és 22 óra közötti) időszakban 1 órát meghaladó időtartamú, valamint
  • az éjszakai (22 és 06 óra közötti) időszakban bármilyen időtartamú közterületi rendezvény keretében történő élőzene- vagy műsorszolgáltatáshoz a jegyző engedélye szükséges.

Az engedély iránti kérelmet az Igazgatási Osztályra kell benyújtani, a rendezvény tervezett megkezdése előtt legalább 30 nappal.

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok:

Írásbeli kérelem, melynek tartalmazni a kell, illetve ahhoz mellékelni kell

  • az üzemeltető nevét, címét (székhelyét), telefon- és faxszámát, elektronikus levelezési címét,
  • az üzemeltetni kívánt zajforrás megnevezését, rövid leírását, működési idejét,
  • helyszínrajzot, melyen ábrázolni kell a rendezvény által igénybe vett területet, a színpad és a hangszórók elhelyezését, valamint a zajforrás hatásterületét,
  • azokat a dokumentumokat, amelyekből megállapítható a zajforrás várható kibocsátása, illetve a hatásterületen várható zajterhelés,
  • a terület igénybevételére vonatkozó érvényes közterület-használati megállapodást, vagy az erre irányuló kérelem benyújtását igazoló dokumentumot,
  • többnapos, vagy az éjszakai időszakban (22 és 06 óra között) is tartó rendezvény esetén a várható zajkibocsátásról és zajterhelésről készített zajvédelmi szakértői véleményt.

Amennyiben a kérelemben közölt adatokból az állapítható meg, hogy az üzemeltetni kívánt zajforrásból származó zaj a környéken élők nyugalmát, vagy a zajforrás hatásterületén lévő intézmények működését indokolatlanul zavarná, akkor az engedélyben a zajforrás üzemeltetésének időtartamára, teljesítményére vonatkozó korlátozás írható elő, vagy az engedély megadása megtagadható.

Indokolt esetben a zajforrás üzemeltetésének engedélyezésével egyidejűleg a rendezvény szervezője részére műszeres zajmérésen alapuló szakvélemény utólagos benyújtása is előírható.

Elektronikus ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) rendelkezéseinek megfelelően a természetes és jogi személyek számára Hivatalunk a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban az Eüsztv. rendelkezései alapján az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője elektronikus ügyintézésre kötelezett. A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon beérkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.

Hatóságunk az e-Papír (https://epapir.gov.hu/), illetve az E-önkormányzat portálon (https://ohp.asp.lgov.hu vagy http://e-onkormanyzat.gov.hu) keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el. Tájékoztató a dokumentumok hitelesítéséről:

  • Természetes személyek esetén:

– eSZIG (https://hiteles.gov.hu/cikk/50/eszig_e-alairas_informaciok)

– AVDH (https://www.nisz.hu/)

Felhívjuk figyelmét, hogy

  • gazdálkodó szervezet ügyfél az Eüsztv.14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
  • természetes személy ügyfél – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – a rendelkezési nyilvántartásban szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.

A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el.

Az eljárás illetékmentes

Az eljárás menete:

  • kérelem előzetes vizsgálata, szükség esetén hiánypótlási felhívás,
  • döntés (határozathozatal),
  • indokolt esetben a rendezvény zajkibocsátásának ellenőrzése.

A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény rendelkezései alapján az engedélyköteles tevékenység engedély helyett ellenőrzött bejelentés alapján is folytatható. A bejelentést az engedélykérelemre vonatkozó jogszabályban előírt adattartalommal és mellékletekkel kell benyújtani. A bejelentéshez okiratot kell mellékelni, amelyben a bejelentő

  • tájékoztatást ad a joggyakorlás által érintett további ügyfelek személyéről, és
  • nyilatkozik arról, hogy a további ügyfeleket a bejelentés benyújtásának szándékáról, a benyújtás időpontjáról és az eljáró hatóságról tájékoztatta.

A bejelentés kizárólag elektronikus úton tehető meg: ügyfélkapun, online űrlap segítségével vagy e-mail útján (ellenorzottbejelentes@bp13.hu). Ha nem kerül sor a bejelentés visszautasítására vagy engedélyezési eljárásra utalására, a kérelmező a tevékenységet a bejelentést követő tizenötödik napot követő naptól jogosult megkezdeni. Az ügyfél dönthet úgy, hogy a tevékenységet bejelentés helyett engedély alapján kívánja végezni.

Vonatkozó jogszabályok:

A zajvédelem helyi szabályairól szóló 8/2013. (III. 26.) XIII. kerületi önkormányzati rendelet

 

Ügyintéző elérhetőségei:

Gere Kálmán

1139 Budapest, Béke tér 1., III. em. 335.

Telefon: 452-41-00 / 5059-es mellék

E-mail: gerekalman@bp13.hu

 

 

Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj