XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/rendelet/2012-2/

Témák A-Z

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2012. (II. 13.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2012. évi költségvetéséről

Aktuális változat

Időállapot váltás


Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2012. (II. 13.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2012. évi költségvetéséről

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) 10. § (1) bekezdés d) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva – figyelemmel az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) előírásaira – 2012. évi költségvetéséről az alábbiakat rendeli el:

1. A 2012. évi költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, a hiány/többlet mértéke és finanszírozásának módja, adósságot keletkeztető ügyletek, a költségvetés szerkezeti rendje

1. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2012. évi költségvetése együttes

a) költségvetési bevételét 23 018 156 ezer Ft-ban,

b) költségvetési kiadását 23 645 918 ezer Ft-ban,

c) költségvetési hiányát 627 762 ezer Ft-ban

állapítja meg.

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló finanszírozási műveleteket a Képviselő-testület az alábbiakban állapítja meg:

a) finanszírozási bevételként az előző évek pénzmaradványának igénybevétele 759 202 ezer Ft összegben,

b) finanszírozási kiadásként értékpapír beváltása 131 440 ezer Ft összegben.

(3) A finanszírozási műveletekkel a tárgyévi bevételek és kiadások egyensúlya 23 777 358 ezer Ft összegben fennáll.

(4) A finanszírozási műveletek működési, illetve felhalmozási cél szerinti tagolását a 4. és 5. mellékletek 15-16. és 27-29. sorai határozzák meg.

(5) A költségvetés nem tartalmaz olyan fejlesztési célokat, melyek megvalósításához adósságot keletkeztető ügylet megkötése válhat szükségessé, így ezen adósságot keletkezető ügyletek várható együttes összege 0 Ft.

(6) Az Önkormányzat kezességvállalásból fennálló kötelezettsége a Képviselő-testület 147/2004.(X.7.)Ö.K. számú határozata alapján 40 000 ezer Ft.

(7) Az (1) bekezdés szerinti bevétel előirányzat-csoportonkénti összegeit az 1. melléklet 10. oszlopa szerint határozza meg.

(8) Az (1) bekezdés szerinti kiadás előirányzat-csoportonkénti összegeit a 2. melléklet 10. oszlopa szerint határozza meg.

(9) Az (1) bekezdés szerinti kiadásokon és bevételeken belül a működési és felhalmozási célú kiadási és bevételi előirányzatokat mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten a 2/b melléklet mutatja be.

2. § (1) A Képviselő-testület a címrendet a (2)-(4) bekezdés szerint állapítja meg.

(2) Az önállóan működő költségvetési szervek, az Oktatási ágazat tartalék kerete, a Szociális ágazat tartalék kerete, egyes szociális feladatokhoz tartozó keretek, az önállóan működő és gazdálkodó Gazdasági Ellátó Szervezet külön-külön címet alkotnak, melyeket a 3. melléklet tartalmaz.

(3) Az Önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek az 1-3000 címeken szerepelnek ágazati sorrendben:

a) az 1100-tól 1500-ig terjedő címeken az Oktatási ágazatba tartozó költségvetési szervek,

b) az 1600-as címen az Oktatási ágazat tartalék kerete,

c) a 2100-tól 2300-ig terjedő címeken a Szociális ágazatba tartozó költségvetési szervek,

d) a 2400-as és 2500-as címen a szociális feladatokhoz tartozó keretek,

e) a 2600-as címen a Szociális ágazat tartalék kerete,

f) a 3000-es címen a Gazdasági Ellátó Szervezet.

(4) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében szereplő feladatok, elszámolások a 4. mellékletben a 4100-as címcsoportban szerepelnek.

(5) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő feladatok, elszámolások az 5. mellékletben az alábbi főcímcsoportokon és címcsoportokon belül külön címet alkotnak:

a) 6000-es főcímcsoport: Településfejlesztési, -üzemeltetési feladatok,

aa) 6100-as címcsoport: Közterületekhez kapcsolódó feladatok,

ab) 6200-as címcsoport: Környezetvédelem,

ac) 6300-as címcsoport: Lakás- és vagyongazdálkodási feladatok,

ad) 6400-as címcsoport: Intézményhálózati és egyéb fejlesztési, felújítási feladatok,

b) 7000-es főcímcsoport: Szociális feladatok,

ba) 7100-as címcsoport: Pénzbeli és természetbeni támogatások,

bb) 7200-as címcsoport: Egyéb szociális szolgáltatás,

bc) 7300-as címcsoport: Egyéb szociális feladatok,

c) 8000-es főcímcsoport: Egyéb önkormányzati feladatok,

ca) 8100-as címcsoport: Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai,

cb) 8200-as címcsoport: Közbiztonsági feladatok,

cc) 8300-as címcsoport: Egyéb támogatások,

cd) 8400-as címcsoport: Helyi nemzetiségi önkormányzatok támogatása,

ce) 8500-as címcsoport: Önkormányzat egyéb kiadásai,

cf) 8600-as címcsoport: Önkormányzati vállalkozások elszámolásai,

d) 9000-es főcímcsoport: Egyéb elszámolások,

da) 9100-as címcsoport: Cél- és általános tartalékok,

db) 9200-as címcsoport: Költségvetési támogatások,

dc) 9300-as címcsoport: Önkormányzat sajátos működési bevételei,

dd) 9400-as címcsoport: Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknek folyósított támogatás.

3. § (1) Az 1. § (1) bekezdésében megállapított kiadások címenkénti, előirányzat-csoportonkénti és ezen belül kiemelt előirányzatonkénti összegeit a 3. melléklet 1-11. sorai, a 4. és 5. mellékletek 1-14. sorai határozzák meg.

(2) Az 1. § (1) bekezdésében megállapított bevételek címenkénti és ezen belül kiemelt előirányzatonkénti összegeit a 3. melléklet 12-18. sorai, a 4. és 5. mellékletek 17-26. sorai határozzák meg.

(3) A költségvetési szervek és elkülönítetten a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatait a 6. melléklet 3., 5. és 7. oszlopa határozza meg.

(4) A felújítási előirányzatokat célonként az 5/a melléklet határozza meg.

(5) A fejlesztési, beruházási és egyéb felhalmozási célú kiadások feladatonkénti előirányzatait a 3/a és a 4/a melléklet határozza meg.

(6) A Képviselő-testület az Angyalföldi Média Közalapítvány támogatását az 5. melléklet Egyéb támogatások címcsoportban szereplő 8301-es címhez tartozó előirányzat szerint határozza meg.

(7) A bevételi és kiadási előirányzatok várható teljesülését bemutató előirányzat-felhasználási ütemtervet a 7. melléklet tartalmazza.

(8) A 8. melléklet tartalmazza az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek tervezett bevételeit és kiadásait, valamint az Önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat.

(9) A 9. melléklet tartalmazza az adósságot keletkeztető ügyletek fizetési kötelezettségéhez számítandó saját bevételeket 2012-re és az azt követő három évre, valamint az adósságot keletkeztető ügyletek fizetési kötelezettségeit a futamidő végéig.

2. A 2012. évi költségvetés tartalék előirányzatai

4. § Az 1. § (1) bekezdésében jóváhagyott kiadásokból tartalék 2 406 341 ezer Ft, melyből

a) ágazati tartalék keretek

aa) 1600-as cím Oktatási ágazat tartalék kerete 232 939 ezer Ft,

ab) 2600-as cím Szociális ágazat tartalék kerete 4 932 ezer Ft,

b) Önkormányzat költségvetésében szereplő tartalékok

ba) 6300-as (Lakás- és vagyongazdálkodási feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 85 039 ezer Ft,

bb) 6400-as (Intézményhálózati és egyéb fejlesztési, felújítási feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 4 000 ezer Ft,

bc) 7200-as (Egyéb szociális szolgáltatás) címcsoport címein megtervezett tartalékok 100 000 ezer Ft,

bd) 7300-as (Egyéb szociális feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 18 000 ezer Ft,

be) 8100-as (Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai) címcsoport címein megtervezett tartalékok 123 966 ezer Ft,

bf) 8200-as (Közbiztonsági feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 2 000 ezer Ft,

bg) 8300-as (Egyéb támogatások) címcsoport címein megtervezett tartalékok 8 000 ezer Ft,

bh) 9101-es cím Működési céltartalék 1 397 465 ezer Ft,

bi) 9102-es cím Pályázati céltartalék 100 000 ezer Ft,

bj) 9103-es cím Általános tartalék 100 000 ezer Ft,

bk) 9104-es cím Ingatlanfejlesztési céltartalék 0 Ft,

bl) 9105-ös cím Forgatási célú értékpapír tartaléka 125 000 ezer Ft,

bm) 9300-as (Önkormányzat sajátos működési bevételei) címcsoport címein megtervezett tartalék 105 000 ezer Ft.

3. A 2012. költségvetési évet követő elkötelezettségek

5. § (1) A költségvetési évet követő két év várható bevételi és kiadási előirányzatait az 1/a melléklet 4. és 6., valamint a 2/a melléklet 4. és 6. oszlopa tartalmazza.

(2) A költségvetési évet követő elkötelezettségeket felújítások esetén a 4/a és 5/a mellékletek 7-8. oszlopai, fejlesztések, felhalmozások esetén a 3/a, 4/a és 5/b mellékletek 7-8. oszlopai tartalmazzák.

4. A 2012. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

6. § (1) A Képviselő-testület a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át a jóváhagyott oktatási és szociális ágazati költségvetések (1000-es és 2000-es címcsoportok) változtatási jogát

a) az egyes intézményeken belül a kiemelt előirányzatok között,

b) az egyes ágazatokon belül az intézmények között,

c) az ágazati tartalék keretek (1600-as és 2600-as címek) és az intézményi költségvetések között,

d) a 3. mellékletben szereplő 2400-as és 2500-as címek és az intézményi költségvetések között.

(2) A Képviselő-testület a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át

a) a 8100-as címcsoporton (Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai) belül a 8101 Kerületi közművelődési feladatok támogatása, 8102 Kerületi sport feladatok támogatása, 8103 Közoktatási, ifjúsági célok és feladatok címek előirányzatai felosztásának jogát, a címekről a Bizottság döntése alapján az 1000-es címcsoportba tartozó intézmények is támogathatók,

b) a szociális feladatok ellátásával összefüggő 7000-es főcímcsoporton belül az egyes címek előirányzatainak címek közötti módosítási jogát,

c) a 7000-es főcímcsoporton belül az egyes címeken szereplő tartalékok felosztásának jogát,

d) a 2000-es címcsoportba tartozó intézmények és a 7000-es főcímcsoport előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát.

(3) A Képviselő-testület a jóváhagyott intézményi létszám-előirányzatok változtatási jogát az egyes ágazatokon belül a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át.

7. § (1) A Képviselő-testület a Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottságra ruházza át

a) a 6100-as címcsoport 6101 Parkok, játszóterek, zöldfelületek, 6102 Köztisztaság, kerületüzemeltetés, 6104 Úthálózat, 6106 Parkolási feladatok címei közötti és

b) a 6101 Parkok, játszóterek, zöldfelületek, 6104 Úthálózat, 6401 Intézményhálózat címeken belül az egyes felújítási, felhalmozási célok és feladatok közötti előirányzat-átcsoportosítás jogát,

c) a 6403 Kerületfejlesztési pályázat cím felosztásának jogát.

8. § A Képviselő-testület a Jogi és Közbiztonsági Bizottságra ruházza át a 8206 Egyéb közbiztonsági célok támogatása cím felosztásának jogát.

9. § A Képviselő-testület a Pénzügyi és Költségvetési Bizottságra ruházza át

a) az előirányzat-átcsoportosítás jogát a 6304 Önkormányzati lakások és helyiségek címen belül a kiemelt előirányzatok között, ehhez kapcsolódva a dologi kiadások előirányzatán belül elvégzett, felújításnak minősülő feladatok felújítási címjegyzékbe történő felvételét és a felújítási feladatok között elvégzett karbantartásnak minősülő feladatok dologi kiadások közé történő átcsoportosítását,

b) a jóváhagyott intézményi előirányzatok változtatási jogát a 3000-es cím (Gazdasági Ellátó Szervezet) esetében,

c) a jóváhagyott intézményi költségvetések ágazatok közötti átcsoportosítási jogát.

10. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át

a) a 6307 Lakások és helyiségek elidegenítésének költségei, 6308 Vagyonhasznosítás kiadásai, 6309 Ingatlanvásárlás, szanálás, 6310 Bérleti díjak címek közötti előirányzat-átcsoportosítás jogát,

b) a Polgármesteri Hivatal (4. melléklet) és az Önkormányzat (5. melléklet) költségvetésében az egyes címeken belül a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát,

c) a 6402 Fejlesztési célú támogatás, 8115 Tanulók tankönyvtámogatása, 9101 Működési céltartalék és 9104 Ingatlanfejlesztési céltartalék címek előirányzatainak átcsoportosítási és felhasználási jogát,

d) a Polgármesteri Hivatal költségvetésében (4. melléklet) a címek közötti ácsoportosítás jogát.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 9102 Pályázati céltartalék terhére pályázatok benyújtása esetén az önrész biztosítására, az erről szóló nyilatkozat megtételére, az önrész változása esetén annak módosítására.

11. § (1) A bizottságok által jóváhagyott céljellegű összegeket önkormányzati támogatásként kell figyelembe venni, azok intézmények közötti átadása nem megengedett.

(2) A 8302 Egyéb (civil) szervezetek támogatása cím előirányzatának felosztása a 38/2007. (XI. 20.) önkormányzati rendelet előírásainak megfelelően történik.

(3) A 6-10. §-ban nem szabályozott címek esetében az előirányzatok, tartalékok feletti rendelkezés jogát a Képviselő-testület saját hatáskörében tartja.

(4) A Képviselő-testület módosítási, átcsoportosítási hatáskörébe tartozó előirányzatok terhére csak a módosítás, átcsoportosítás jóváhagyását követően vállalható kötelezettség, teljesíthető kifizetés.

(5) A 6-10. § előírásai alapján hozott döntésekről a Képviselő-testületet a soron következő költségvetési rendelet-módosítás keretében kell tájékoztatni.

12. § (1) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzataikat a támogatásértékű bevételek és átvett pénzeszközök pénzügyileg teljesült többletének megfelelő összeggel saját hatáskörben megemelhetik az Ávr. előírásainak megfelelően.

(2) A költségvetési szervek kiemelt előirányzataik között átcsoportosítást hajthatnak végre. Az átcsoportosítás csak abban az esetben irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, ha azt a Képviselő-testület jogszabályváltozás miatt engedélyezte. Az átcsoportosítást a költségvetési szerv vezetője, vagy az általa írásban felhatalmazott, a költségvetési szerv állományába tartozó személy rendelheti el a kötelezettségvállalások pénzügyi ellenjegyzésére kijelölt személy ellenjegyzése mellett.

(3) Amennyiben a költségvetési szerv a pályázaton elnyert, vagy más támogató által céljelleggel juttatott támogatási összeget, vagy annak egy részét olyan módon használja fel, hogy azt az utólagos elszámolás során a támogató nem finanszírozza, a kiadást a költségvetési szerv saját költségvetéséből fedezi, arra önkormányzati többlettámogatást nem igényelhet.

(4) Előirányzataik (1)-(2) bekezdés szerinti módosítását az önállóan működő költségvetési szervek a Gazdasági Ellátó Szervezet útján kezdeményezik.

(5) A saját hatáskörű előirányzat-módosítás önkormányzati támogatási többletigénnyel sem a 2012. évben, sem az azt követő években nem járhat.

(6) A költégvetési szerveknél foglalkoztatott közalkalmazottak jutalmazásának összege éves szinten nem haladhatja meg a költségvetési szervek költségvetésében szereplő eredeti rendszeres személyi juttatások 30%-át.

(7) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében a köztisztviselők jutalmazására legfeljebb az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 60%-a, céljuttatására legfeljebb az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 5%-a fordítható.

13. § (1) A költségvetési szervek a pénzmaradványt, ezen belül a személyi juttatásokra fordítható maradványt a Képviselő-testület jóváhagyását követően használhatják fel.

(2) A pénzmaradvány elszámolás során a költségvetési szerveket nem illeti meg

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) a normatív támogatások jogosultságot meghaladó összege,

c) az önkormányzat költségvetéséből meghatározott célra rendelkezésre bocsátott összeg:

ca) a közüzemi díjak kiadásainak előirányzat-maradványa,

cb) a karbantartási feladatok kiadásainak előirányzat-maradványa,

cc) az élelmezési feladatok kiadásainak előirányzat-maradványa,

cd) az önkormányzat által folyósított ellátás előirányzat-maradványa,

ce) az ellátottak juttatásai előirányzat-maradványa,

cf) a céljelleggel biztosított személyi juttatások (jutalomkiegészítés, eseti keresetkiegészítés, bérfejlesztés) és azok járulékainak maradványa,

d) az év közben engedélyezett létszámnövekedéshez juttatott előirányzat-növekményből fel nem használt összeg,

e) a személyi juttatások közterhei maradványának azon része, mely nem kapcsolódik személyi juttatásokra jóváhagyott pénzmaradványhoz,

f) a gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány,

g) azon kötelezettségvállalással terhelt maradvány, melynél a teljesítés a tárgyévet követő évben június 30-ig nem történik meg,

h) a költségvetési szervek többletbevételéből képződött maradvány, amennyiben a pénzmaradvány felülvizsgálata során – figyelembevéve a költségvetési szerv vezetőjének indokolását – az eredeti bevételi előirányzat alultervezettsége állapítható meg,

i) az önkormányzat zárszámadási rendeletében jóváhagyott, a költségvetési szerveknek járó pénzmaradványon felüli összeg.

(3) A felhasználási kötöttséggel járó és a normatív állami hozzájárulások évközi lemondásával és elszámolásával összefüggő befizetési kötelezettséget minden ágazatnak saját forrásaiból kell fedeznie, arra pénzmaradványt terhelő befizetési kötelezettség írható elő.

14. § (1) Az Országgyűlés, a Kormány, valamely költségvetési fejezet, elkülönített állami pénzalap által biztosított pótelőirányzatokat, a költségvetési szervek saját hatáskörben végrehajtott előirányzat változtatását, az átruházott hatáskörben engedélyezett előirányzat-átcsoportosításokat és a képviselő-testületi döntést igénylő előirányzat-módosítási javaslatokat tartalmazó költségvetési rendelet-módosítást a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti

a) a 2012. január l – február 28. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. áprilisi képviselő-testületi ülésen,

b) a 2012. március 1 – április 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. júniusi képviselő-testületi ülésen,

c) a 2012. május 1 – június 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. szeptemberi képviselő-testületi ülésen,

d) a 2012. július l – szeptember 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. novemberi képviselő-testületi ülésen,

e) a 2012. október l – november 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. decemberi képviselő-testületi ülésen,

f) a 2012. december l – december 31. közötti időszakra vonatkozóan legkésőbb 2012. február 28-ig,

ezen felül szükség szerint.

(2) A költségvetési rendelet módosításai során elő kell terjeszteni a rendelet 3., 4., 5., indokolt esetben 3/a, 4/a, 5/a, 5/b, 6., 9. mellékleteit, az (1) bekezdés a)-e) pontjai szerinti esetekben a 7. mellékletet is.

(3) A Képviselő-testület az átmeneti gazdálkodásról nem alkotott rendeletet. Az Áht. 25. § (4) bekezdése értelmében a polgármester a 2012. január 1. és a 2012. évi költségvetési rendelet hatályba lépése közötti időszakban folytatott gazdálkodásról a féléves gazdálkodásról szóló beszámolóban számol el.

(4) A polgármester az Önkormányzat I. félévi gazdálkodásáról 2012. szeptember 15-ig számol be, háromnegyedéves helyzetéről a 2013. évi költségvetési koncepció előterjesztésével egyidejűleg tájékoztatja a Képviselő-testületet, az Önkormányzat 2012. évi zárszámadását a Képviselő-testület 2013. áprilisi ülésére terjeszti elő.

(5) A költségvetés előterjesztésekor tájékoztató jelleggel szöveges indokolással együtt be kell mutatni az alábbi mérlegeket és mellékleteket:

a) az önkormányzati tulajdonú bérlakásokhoz és helyiségekhez kapcsolódó bevételek és kiadások,

b) a normatív és kötött felhasználású állami támogatások,

c) a költségvetési szervek személyi jellegű kiadásai és járulékai részletezése,

d) a költségvetési szervek működési jellegű kiadásai részletezése,

e) a közvetett támogatások az alábbi részletezettségben:

– ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege,

– lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege,

– helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként,

– helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege,

– egyéb nyújtott kedvezmény, vagy kölcsön elengedésének összege,

f) az Önkormányzat költségvetési mérlege működési és felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban.

(6) A féléves beszámolónál, a háromnegyedéves tájékoztatónál, a zárszámadásnál tájékoztató jelleggel be kell mutatni az alábbi mérlegeket és mellékleteket:

a) az önkormányzati tulajdonú bérlakásokhoz és helyiségekhez kapcsolódó bevételek és kiadások (féléves beszámolónál, háromnegyedéves tájékoztatónál, zárszámadásnál),

b) a normatív és kötött felhasználású állami támogatások elszámolása (zárszámadásnál),

c) a közvetett támogatások az alábbi részletezettségben (zárszámadásnál):

– ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege,

– lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege,

– helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként,

– helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege,

– egyéb nyújtott kedvezmény, vagy kölcsön elengedésének összege,

d) az Önkormányzat költségvetési mérlege működési és felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban (zárszámadásnál),

e) az Önkormányzat adósságállománya lejárat, bel- és külföldi irányú kötelezettségek, adósságot keletkeztető ügyletek, eszközök szerinti bontásban (zárszámadásnál),

f) az Önkormányzat által nyújtott hitelek állománya lejárat szerinti bontásban (zárszámadásnál),

g) a többéves kihatással járó döntések számszerűsítve, évenkénti bontásban és összesítve (zárszámadásnál),

h) az egyszerűsített beszámolók (zárszámadásnál),

i) a vagyonkimutatás (zárszámadásnál),

j) az önkormányzati ingatlanértékesítések (féléves beszámolónál, háromnegyedéves tájékoztatónál, zárszámadásnál),

k) az Önkormányzat tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettségek, a részesedések alakulása (zárszámadásnál),

l) a pénzeszközök változásának bemutatása (zárszámadásnál).

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben előírt rendeletmódosítási kötelezettséghez kapcsolódó adatszolgáltatás szabályozására.

15. § (1) Az oktatási és szociális intézményeknek és a Gazdasági Ellátó Szervezetnek a rendelet 3. mellékletében, a Polgármesteri Hivatalnak a rendelet 4. mellékletében meghatározott összegek figyelembevételével kell elemi költségvetését összeállítania.

(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

(3) A kiadások készpénzben történő teljesítésére az alábbi esetekben kerülhet sor, figyelemmel a költségvetési szervek pénzkezelési szabályzatában meghatározott összeghatárra, és a készpénzkímélő fizetési módok előnyben részesítésének követelményére:

a) készlet, kis értékű tárgyi eszköz beszerzése,

b) tartós tárgyi eszközök beszerzése indokolt esetben (a Polgármesteri Hivatalban a jegyző, az oktatási és szociális intézményekben a GESZ igazgatójának előzetes engedélye alapján),

c) kiküldetési kiadások,

d) reprezentációs kiadások,

e) kisösszegű szolgáltatási kiadások,

f) társadalom- és szociálpolitikai juttatások, ellátottak pénzbeli juttatásai,

g) közfoglalkoztatottak juttatásai,

h) pályázatok végrehajtása során felmerülő (banki átutalással nem teljesíthető) kiadások,

i) munkavállalók nem rendszeres személyi juttatásai, amennyiben az érintett munkavállaló kérése alapján a költségvetési szerv pénzkezelési szabályzatában erre felhatalmazott személy a kifizetést engedélyezi.

16. § (1) A Képviselő-testület az önállóan működő költségvetési szervek Ávr. 9. § (2) bekezdésében jelölt feladatainak ellátására a XIII. kerületi Gazdasági Ellátó Szervezetet jelöli ki.

(2) A Képviselő-testület a Pénzügyi és Költségvetési Bizottságra ruházza át a XIII. kerületi Gazdasági Ellátó Szervezet és az önállóan működő költségvetési szervek közötti munkamegosztási megállapodás jóváhagyását.

17. § (1) A Képviselő-testület a finanszírozási célú pénzügyi műveletek között a polgármesterre ruházza át:

a) a likviditási hitel felvételében való döntés jogát – esetenként a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-a erejéig, a folyósított hitelállomány egyidőben nem haladhatja meg a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-át,

b) a szabad pénzeszközök egy évet meg nem haladó futamidejű betétként történő lekötését az Önkormányzat számlavezető pénzintézeténél,

c) államilag garantált hitelviszonyt megtestesítő értékpapír egy évet meg nem haladó futamidejű megszerzését a szabad pénzeszközök hasznosítására.

(2) Az (1) bekezdés a)-c) pontjai alapján hozott döntésekről a döntést követő testületi ülésen a polgármester beszámol. Az (1) bekezdés c) pontjában szereplő értékpapírt a pénzintézettel közös rendelkezésű zárolt alszámlán kell elhelyezni.

18. § (1) Az Önkormányzat költségvetési szervei a Képviselő-testület előzetes engedélyével eseti jelleggel támogathatnak alapítványt, közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezetet.

(2) A 6-11. §-ban átruházott keretösszegek felosztása során közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezetek támogathatók.

19. § (1) Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek fizetési számláit az OTP Bank Nyrt. Budapesti Régió Önkormányzati Centrum vezeti.

(2) Az Önkormányzat a költségvetési szervek támogatását napi finanszírozási terv alapján számla-limit formájában biztosítja. A tényleges pénzforgalomhoz igazodó fedezetet az Önkormányzat fizetési számlájáról biztosítja.

(3) A nem a XIII. Kerületi Önkormányzat által fenntartott szervezetek részére jóváhagyott támogatások szerződés alapján kerülnek folyósításra.

20. § A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői létszámát 200 főben, illetményalapjának mértékét 2012-ben 40 000 Ft-ban állapítja meg.

21. § A Képviselő-testület a helyi kitüntető cím és helyi kitüntetések adományozásához anyagi elismerést állapít meg, melynek összege személyenként:

a) „Budapest Főváros XIII. kerület Díszpolgára” cím esetében 500 ezer Ft,
b) „Budapest Főváros XIII. Kerületért” díj esetében 300 ezer Ft,
c) „Polgármesteri Dicséret” elismerés esetében 200 ezer Ft,
d) „Az év pedagógusa” díj esetében 300 ezer Ft,
e) „Az év egészségügyi dolgozója” díj esetében 300 ezer Ft,
f) „Az év szociális munkása” díj esetében 300 ezer Ft,
g) „Ember” esélyegyenlőségi díj esetében 300 ezer Ft,
h) „Sinka József Márton Közigazgatási Vándordíj” esetében 300 ezer Ft,
i) „XIII. Kerületi Irodalmi Díj” esetében 300 ezer Ft.

22. § A lakosság önszerveződő közösségei, a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló más szervezetek támogatásának pályázat alapján felhasználható előirányzata 2012-ben 8 millió Ft. Az előirányzat nyújt fedezetet a Civil Vándordíj odaítélésével kapcsolatos kiadásokra is.

23. § A társasházaknak és szövetkezeti lakóházaknak nyújtott kamatmentes felújítási hitel visszafizetése esetén a szociálisan rászoruló lakástulajdonosokat terhelő törlesztés 50%-os vagy 100%-os elengedésére igénybevehető kedvezmény éves keretösszege 2012-ben 10 millió Ft.

24. § Az előírt fapótlási kötelezettség pénzbeli értéke az ültetési és kétéves gondozási költség figyelembevételével 2012-ben 70 000 Ft.

25. § A Kerületi Önkormányzati Tervtanács közreműködő tagjait a 252/2006.(XII.7.) kormányrendeletben meghatározott kivételekkel 2012-ben napirendi pontonként bruttó 3 500 Ft tiszteletdíj illeti meg.

26. § A Képviselő-testület a XIII. kerületben működő nemzetiségi önkormányzatok támogatását az 5. melléklet 8400-as címe szerint 38 500 ezer Ft-ban állapítja meg. A támogatás egyenlő mértékben 3 500 ezer Ft összegben illeti meg az egyes nemzetiségi önkormányzatokat. A keretösszeg fedezetet nyújt a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján az Önkormányzatot terhelő személyi és tárgyi feltételek és a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok kiadásaira is.

27. § (1) Az Önkormányzat költségvetéséből nyújtott, 2012-ben összesen 200 ezer Ft-ot meghaladó, nem normatív, céljellegű, működési és fejlesztési támogatásokat kell közzétenni a döntést követő 30 napon belül az Önkormányzat honlapján.

(2) Az Önkormányzat költségvetési szervei a támogatással kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségüket a döntést követő 5 napon belül teljesítik a Gazdasági Ellátó Szervezet felé.

Záró rendelkezések

28. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2012. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Önkormányzat 2010. évi költségvetéséről szóló 4/2010. (II. 12.) önkormányzati rendelet és az azt módosító 13/2010. (IV. 30.), 18/2010. (VI. 28.), 25/2010. (IX. 6.), 29/2010. (XI. 12.) és 5/2011. (II. 11.) önkormányzati rendelet.

Dr. Prehlik Lajos s. k. Dr. Tóth József s. k.
jegyző polgármester
Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj