Aktuális változat
Időállapot váltás
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2012. (II. 13.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2012. évi költségvetéséről
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) 10. § (1) bekezdés d) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva – figyelemmel az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) előírásaira – 2012. évi költségvetéséről az alábbiakat rendeli el:
1. A 2012. évi költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, a hiány/többlet mértéke és finanszírozásának módja, adósságot keletkeztető ügyletek, a költségvetés szerkezeti rendje
1. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2012. évi költségvetése együttes
a) költségvetési bevételét 23 018 156 ezer Ft-ban,
b) költségvetési kiadását 23 645 918 ezer Ft-ban,
c) költségvetési hiányát 627 762 ezer Ft-ban
állapítja meg.
(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló finanszírozási műveleteket a Képviselő-testület az alábbiakban állapítja meg:
a) finanszírozási bevételként az előző évek pénzmaradványának igénybevétele 759 202 ezer Ft összegben,
b) finanszírozási kiadásként értékpapír beváltása 131 440 ezer Ft összegben.
(3) A finanszírozási műveletekkel a tárgyévi bevételek és kiadások egyensúlya 23 777 358 ezer Ft összegben fennáll.
(4) A finanszírozási műveletek működési, illetve felhalmozási cél szerinti tagolását a 4. és 5. mellékletek 15-16. és 27-29. sorai határozzák meg.
(5) A költségvetés nem tartalmaz olyan fejlesztési célokat, melyek megvalósításához adósságot keletkeztető ügylet megkötése válhat szükségessé, így ezen adósságot keletkezető ügyletek várható együttes összege 0 Ft.
(6) Az Önkormányzat kezességvállalásból fennálló kötelezettsége a Képviselő-testület 147/2004.(X.7.)Ö.K. számú határozata alapján 40 000 ezer Ft.
(7) Az (1) bekezdés szerinti bevétel előirányzat-csoportonkénti összegeit az 1. melléklet 10. oszlopa szerint határozza meg.
(8) Az (1) bekezdés szerinti kiadás előirányzat-csoportonkénti összegeit a 2. melléklet 10. oszlopa szerint határozza meg.
(9) Az (1) bekezdés szerinti kiadásokon és bevételeken belül a működési és felhalmozási célú kiadási és bevételi előirányzatokat mérlegszerűen, egymástól elkülönítetten a 2/b melléklet mutatja be.
2. § (1) A Képviselő-testület a címrendet a (2)-(4) bekezdés szerint állapítja meg.
(2) Az önállóan működő költségvetési szervek, az Oktatási ágazat tartalék kerete, a Szociális ágazat tartalék kerete, egyes szociális feladatokhoz tartozó keretek, az önállóan működő és gazdálkodó Gazdasági Ellátó Szervezet külön-külön címet alkotnak, melyeket a 3. melléklet tartalmaz.
(3) Az Önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek az 1-3000 címeken szerepelnek ágazati sorrendben:
a) az 1100-tól 1500-ig terjedő címeken az Oktatási ágazatba tartozó költségvetési szervek,
b) az 1600-as címen az Oktatási ágazat tartalék kerete,
c) a 2100-tól 2300-ig terjedő címeken a Szociális ágazatba tartozó költségvetési szervek,
d) a 2400-as és 2500-as címen a szociális feladatokhoz tartozó keretek,
e) a 2600-as címen a Szociális ágazat tartalék kerete,
f) a 3000-es címen a Gazdasági Ellátó Szervezet.
(4) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében szereplő feladatok, elszámolások a 4. mellékletben a 4100-as címcsoportban szerepelnek.
(5) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő feladatok, elszámolások az 5. mellékletben az alábbi főcímcsoportokon és címcsoportokon belül külön címet alkotnak:
a) 6000-es főcímcsoport: Településfejlesztési, -üzemeltetési feladatok,
aa) 6100-as címcsoport: Közterületekhez kapcsolódó feladatok,
ab) 6200-as címcsoport: Környezetvédelem,
ac) 6300-as címcsoport: Lakás- és vagyongazdálkodási feladatok,
ad) 6400-as címcsoport: Intézményhálózati és egyéb fejlesztési, felújítási feladatok,
b) 7000-es főcímcsoport: Szociális feladatok,
ba) 7100-as címcsoport: Pénzbeli és természetbeni támogatások,
bb) 7200-as címcsoport: Egyéb szociális szolgáltatás,
bc) 7300-as címcsoport: Egyéb szociális feladatok,
c) 8000-es főcímcsoport: Egyéb önkormányzati feladatok,
ca) 8100-as címcsoport: Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai,
cb) 8200-as címcsoport: Közbiztonsági feladatok,
cc) 8300-as címcsoport: Egyéb támogatások,
cd) 8400-as címcsoport: Helyi nemzetiségi önkormányzatok támogatása,
ce) 8500-as címcsoport: Önkormányzat egyéb kiadásai,
cf) 8600-as címcsoport: Önkormányzati vállalkozások elszámolásai,
d) 9000-es főcímcsoport: Egyéb elszámolások,
da) 9100-as címcsoport: Cél- és általános tartalékok,
db) 9200-as címcsoport: Költségvetési támogatások,
dc) 9300-as címcsoport: Önkormányzat sajátos működési bevételei,
dd) 9400-as címcsoport: Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknek folyósított támogatás.
3. § (1) Az 1. § (1) bekezdésében megállapított kiadások címenkénti, előirányzat-csoportonkénti és ezen belül kiemelt előirányzatonkénti összegeit a 3. melléklet 1-11. sorai, a 4. és 5. mellékletek 1-14. sorai határozzák meg.
(2) Az 1. § (1) bekezdésében megállapított bevételek címenkénti és ezen belül kiemelt előirányzatonkénti összegeit a 3. melléklet 12-18. sorai, a 4. és 5. mellékletek 17-26. sorai határozzák meg.
(3) A költségvetési szervek és elkülönítetten a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatait a 6. melléklet 3., 5. és 7. oszlopa határozza meg.
(4) A felújítási előirányzatokat célonként az 5/a melléklet határozza meg.
(5) A fejlesztési, beruházási és egyéb felhalmozási célú kiadások feladatonkénti előirányzatait a 3/a és a 4/a melléklet határozza meg.
(6) A Képviselő-testület az Angyalföldi Média Közalapítvány támogatását az 5. melléklet Egyéb támogatások címcsoportban szereplő 8301-es címhez tartozó előirányzat szerint határozza meg.
(7) A bevételi és kiadási előirányzatok várható teljesülését bemutató előirányzat-felhasználási ütemtervet a 7. melléklet tartalmazza.
(8) A 8. melléklet tartalmazza az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek tervezett bevételeit és kiadásait, valamint az Önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat.
(9) A 9. melléklet tartalmazza az adósságot keletkeztető ügyletek fizetési kötelezettségéhez számítandó saját bevételeket 2012-re és az azt követő három évre, valamint az adósságot keletkeztető ügyletek fizetési kötelezettségeit a futamidő végéig.
2. A 2012. évi költségvetés tartalék előirányzatai
4. § Az 1. § (1) bekezdésében jóváhagyott kiadásokból tartalék 2 406 341 ezer Ft, melyből
a) ágazati tartalék keretek
aa) 1600-as cím Oktatási ágazat tartalék kerete 232 939 ezer Ft,
ab) 2600-as cím Szociális ágazat tartalék kerete 4 932 ezer Ft,
b) Önkormányzat költségvetésében szereplő tartalékok
ba) 6300-as (Lakás- és vagyongazdálkodási feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 85 039 ezer Ft,
bb) 6400-as (Intézményhálózati és egyéb fejlesztési, felújítási feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 4 000 ezer Ft,
bc) 7200-as (Egyéb szociális szolgáltatás) címcsoport címein megtervezett tartalékok 100 000 ezer Ft,
bd) 7300-as (Egyéb szociális feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 18 000 ezer Ft,
be) 8100-as (Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai) címcsoport címein megtervezett tartalékok 123 966 ezer Ft,
bf) 8200-as (Közbiztonsági feladatok) címcsoport címein megtervezett tartalékok 2 000 ezer Ft,
bg) 8300-as (Egyéb támogatások) címcsoport címein megtervezett tartalékok 8 000 ezer Ft,
bh) 9101-es cím Működési céltartalék 1 397 465 ezer Ft,
bi) 9102-es cím Pályázati céltartalék 100 000 ezer Ft,
bj) 9103-es cím Általános tartalék 100 000 ezer Ft,
bk) 9104-es cím Ingatlanfejlesztési céltartalék 0 Ft,
bl) 9105-ös cím Forgatási célú értékpapír tartaléka 125 000 ezer Ft,
bm) 9300-as (Önkormányzat sajátos működési bevételei) címcsoport címein megtervezett tartalék 105 000 ezer Ft.
3. A 2012. költségvetési évet követő elkötelezettségek
5. § (1) A költségvetési évet követő két év várható bevételi és kiadási előirányzatait az 1/a melléklet 4. és 6., valamint a 2/a melléklet 4. és 6. oszlopa tartalmazza.
(2) A költségvetési évet követő elkötelezettségeket felújítások esetén a 4/a és 5/a mellékletek 7-8. oszlopai, fejlesztések, felhalmozások esetén a 3/a, 4/a és 5/b mellékletek 7-8. oszlopai tartalmazzák.
4. A 2012. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
6. § (1) A Képviselő-testület a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át a jóváhagyott oktatási és szociális ágazati költségvetések (1000-es és 2000-es címcsoportok) változtatási jogát
a) az egyes intézményeken belül a kiemelt előirányzatok között,
b) az egyes ágazatokon belül az intézmények között,
c) az ágazati tartalék keretek (1600-as és 2600-as címek) és az intézményi költségvetések között,
d) a 3. mellékletben szereplő 2400-as és 2500-as címek és az intézményi költségvetések között.
(2) A Képviselő-testület a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át
a) a 8100-as címcsoporton (Oktatási, kulturális, sport tevékenység támogatása és tartalékai) belül a 8101 Kerületi közművelődési feladatok támogatása, 8102 Kerületi sport feladatok támogatása, 8103 Közoktatási, ifjúsági célok és feladatok címek előirányzatai felosztásának jogát, a címekről a Bizottság döntése alapján az 1000-es címcsoportba tartozó intézmények is támogathatók,
b) a szociális feladatok ellátásával összefüggő 7000-es főcímcsoporton belül az egyes címek előirányzatainak címek közötti módosítási jogát,
c) a 7000-es főcímcsoporton belül az egyes címeken szereplő tartalékok felosztásának jogát,
d) a 2000-es címcsoportba tartozó intézmények és a 7000-es főcímcsoport előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát.
(3) A Képviselő-testület a jóváhagyott intézményi létszám-előirányzatok változtatási jogát az egyes ágazatokon belül a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottságra ruházza át.
7. § (1) A Képviselő-testület a Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottságra ruházza át
a) a 6100-as címcsoport 6101 Parkok, játszóterek, zöldfelületek, 6102 Köztisztaság, kerületüzemeltetés, 6104 Úthálózat, 6106 Parkolási feladatok címei közötti és
b) a 6101 Parkok, játszóterek, zöldfelületek, 6104 Úthálózat, 6401 Intézményhálózat címeken belül az egyes felújítási, felhalmozási célok és feladatok közötti előirányzat-átcsoportosítás jogát,
c) a 6403 Kerületfejlesztési pályázat cím felosztásának jogát.
8. § A Képviselő-testület a Jogi és Közbiztonsági Bizottságra ruházza át a 8206 Egyéb közbiztonsági célok támogatása cím felosztásának jogát.
9. § A Képviselő-testület a Pénzügyi és Költségvetési Bizottságra ruházza át
a) az előirányzat-átcsoportosítás jogát a 6304 Önkormányzati lakások és helyiségek címen belül a kiemelt előirányzatok között, ehhez kapcsolódva a dologi kiadások előirányzatán belül elvégzett, felújításnak minősülő feladatok felújítási címjegyzékbe történő felvételét és a felújítási feladatok között elvégzett karbantartásnak minősülő feladatok dologi kiadások közé történő átcsoportosítását,
b) a jóváhagyott intézményi előirányzatok változtatási jogát a 3000-es cím (Gazdasági Ellátó Szervezet) esetében,
c) a jóváhagyott intézményi költségvetések ágazatok közötti átcsoportosítási jogát.
10. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át
a) a 6307 Lakások és helyiségek elidegenítésének költségei, 6308 Vagyonhasznosítás kiadásai, 6309 Ingatlanvásárlás, szanálás, 6310 Bérleti díjak címek közötti előirányzat-átcsoportosítás jogát,
b) a Polgármesteri Hivatal (4. melléklet) és az Önkormányzat (5. melléklet) költségvetésében az egyes címeken belül a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát,
c) a 6402 Fejlesztési célú támogatás, 8115 Tanulók tankönyvtámogatása, 9101 Működési céltartalék és 9104 Ingatlanfejlesztési céltartalék címek előirányzatainak átcsoportosítási és felhasználási jogát,
d) a Polgármesteri Hivatal költségvetésében (4. melléklet) a címek közötti ácsoportosítás jogát.
(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 9102 Pályázati céltartalék terhére pályázatok benyújtása esetén az önrész biztosítására, az erről szóló nyilatkozat megtételére, az önrész változása esetén annak módosítására.
11. § (1) A bizottságok által jóváhagyott céljellegű összegeket önkormányzati támogatásként kell figyelembe venni, azok intézmények közötti átadása nem megengedett.
(2) A 8302 Egyéb (civil) szervezetek támogatása cím előirányzatának felosztása a 38/2007. (XI. 20.) önkormányzati rendelet előírásainak megfelelően történik.
(3) A 6-10. §-ban nem szabályozott címek esetében az előirányzatok, tartalékok feletti rendelkezés jogát a Képviselő-testület saját hatáskörében tartja.
(4) A Képviselő-testület módosítási, átcsoportosítási hatáskörébe tartozó előirányzatok terhére csak a módosítás, átcsoportosítás jóváhagyását követően vállalható kötelezettség, teljesíthető kifizetés.
(5) A 6-10. § előírásai alapján hozott döntésekről a Képviselő-testületet a soron következő költségvetési rendelet-módosítás keretében kell tájékoztatni.
12. § (1) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzataikat a támogatásértékű bevételek és átvett pénzeszközök pénzügyileg teljesült többletének megfelelő összeggel saját hatáskörben megemelhetik az Ávr. előírásainak megfelelően.
(2) A költségvetési szervek kiemelt előirányzataik között átcsoportosítást hajthatnak végre. Az átcsoportosítás csak abban az esetben irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, ha azt a Képviselő-testület jogszabályváltozás miatt engedélyezte. Az átcsoportosítást a költségvetési szerv vezetője, vagy az általa írásban felhatalmazott, a költségvetési szerv állományába tartozó személy rendelheti el a kötelezettségvállalások pénzügyi ellenjegyzésére kijelölt személy ellenjegyzése mellett.
(3) Amennyiben a költségvetési szerv a pályázaton elnyert, vagy más támogató által céljelleggel juttatott támogatási összeget, vagy annak egy részét olyan módon használja fel, hogy azt az utólagos elszámolás során a támogató nem finanszírozza, a kiadást a költségvetési szerv saját költségvetéséből fedezi, arra önkormányzati többlettámogatást nem igényelhet.
(4) Előirányzataik (1)-(2) bekezdés szerinti módosítását az önállóan működő költségvetési szervek a Gazdasági Ellátó Szervezet útján kezdeményezik.
(5) A saját hatáskörű előirányzat-módosítás önkormányzati támogatási többletigénnyel sem a 2012. évben, sem az azt követő években nem járhat.
(6) A költégvetési szerveknél foglalkoztatott közalkalmazottak jutalmazásának összege éves szinten nem haladhatja meg a költségvetési szervek költségvetésében szereplő eredeti rendszeres személyi juttatások 30%-át.
(7) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében a köztisztviselők jutalmazására legfeljebb az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 60%-a, céljuttatására legfeljebb az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 5%-a fordítható.
13. § (1) A költségvetési szervek a pénzmaradványt, ezen belül a személyi juttatásokra fordítható maradványt a Képviselő-testület jóváhagyását követően használhatják fel.
(2) A pénzmaradvány elszámolás során a költségvetési szerveket nem illeti meg
a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,
b) a normatív támogatások jogosultságot meghaladó összege,
c) az önkormányzat költségvetéséből meghatározott célra rendelkezésre bocsátott összeg:
ca) a közüzemi díjak kiadásainak előirányzat-maradványa,
cb) a karbantartási feladatok kiadásainak előirányzat-maradványa,
cc) az élelmezési feladatok kiadásainak előirányzat-maradványa,
cd) az önkormányzat által folyósított ellátás előirányzat-maradványa,
ce) az ellátottak juttatásai előirányzat-maradványa,
cf) a céljelleggel biztosított személyi juttatások (jutalomkiegészítés, eseti keresetkiegészítés, bérfejlesztés) és azok járulékainak maradványa,
d) az év közben engedélyezett létszámnövekedéshez juttatott előirányzat-növekményből fel nem használt összeg,
e) a személyi juttatások közterhei maradványának azon része, mely nem kapcsolódik személyi juttatásokra jóváhagyott pénzmaradványhoz,
f) a gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány,
g) azon kötelezettségvállalással terhelt maradvány, melynél a teljesítés a tárgyévet követő évben június 30-ig nem történik meg,
h) a költségvetési szervek többletbevételéből képződött maradvány, amennyiben a pénzmaradvány felülvizsgálata során – figyelembevéve a költségvetési szerv vezetőjének indokolását – az eredeti bevételi előirányzat alultervezettsége állapítható meg,
i) az önkormányzat zárszámadási rendeletében jóváhagyott, a költségvetési szerveknek járó pénzmaradványon felüli összeg.
(3) A felhasználási kötöttséggel járó és a normatív állami hozzájárulások évközi lemondásával és elszámolásával összefüggő befizetési kötelezettséget minden ágazatnak saját forrásaiból kell fedeznie, arra pénzmaradványt terhelő befizetési kötelezettség írható elő.
14. § (1) Az Országgyűlés, a Kormány, valamely költségvetési fejezet, elkülönített állami pénzalap által biztosított pótelőirányzatokat, a költségvetési szervek saját hatáskörben végrehajtott előirányzat változtatását, az átruházott hatáskörben engedélyezett előirányzat-átcsoportosításokat és a képviselő-testületi döntést igénylő előirányzat-módosítási javaslatokat tartalmazó költségvetési rendelet-módosítást a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti
a) a 2012. január l – február 28. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. áprilisi képviselő-testületi ülésen,
b) a 2012. március 1 – április 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. júniusi képviselő-testületi ülésen,
c) a 2012. május 1 – június 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. szeptemberi képviselő-testületi ülésen,
d) a 2012. július l – szeptember 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. novemberi képviselő-testületi ülésen,
e) a 2012. október l – november 30. közötti időszakra vonatkozóan a 2012. decemberi képviselő-testületi ülésen,
f) a 2012. december l – december 31. közötti időszakra vonatkozóan legkésőbb 2012. február 28-ig,
ezen felül szükség szerint.
(2) A költségvetési rendelet módosításai során elő kell terjeszteni a rendelet 3., 4., 5., indokolt esetben 3/a, 4/a, 5/a, 5/b, 6., 9. mellékleteit, az (1) bekezdés a)-e) pontjai szerinti esetekben a 7. mellékletet is.
(3) A Képviselő-testület az átmeneti gazdálkodásról nem alkotott rendeletet. Az Áht. 25. § (4) bekezdése értelmében a polgármester a 2012. január 1. és a 2012. évi költségvetési rendelet hatályba lépése közötti időszakban folytatott gazdálkodásról a féléves gazdálkodásról szóló beszámolóban számol el.
(4) A polgármester az Önkormányzat I. félévi gazdálkodásáról 2012. szeptember 15-ig számol be, háromnegyedéves helyzetéről a 2013. évi költségvetési koncepció előterjesztésével egyidejűleg tájékoztatja a Képviselő-testületet, az Önkormányzat 2012. évi zárszámadását a Képviselő-testület 2013. áprilisi ülésére terjeszti elő.
(5) A költségvetés előterjesztésekor tájékoztató jelleggel szöveges indokolással együtt be kell mutatni az alábbi mérlegeket és mellékleteket:
a) az önkormányzati tulajdonú bérlakásokhoz és helyiségekhez kapcsolódó bevételek és kiadások,
b) a normatív és kötött felhasználású állami támogatások,
c) a költségvetési szervek személyi jellegű kiadásai és járulékai részletezése,
d) a költségvetési szervek működési jellegű kiadásai részletezése,
e) a közvetett támogatások az alábbi részletezettségben:
– ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege,
– lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege,
– helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként,
– helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege,
– egyéb nyújtott kedvezmény, vagy kölcsön elengedésének összege,
f) az Önkormányzat költségvetési mérlege működési és felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban.
(6) A féléves beszámolónál, a háromnegyedéves tájékoztatónál, a zárszámadásnál tájékoztató jelleggel be kell mutatni az alábbi mérlegeket és mellékleteket:
a) az önkormányzati tulajdonú bérlakásokhoz és helyiségekhez kapcsolódó bevételek és kiadások (féléves beszámolónál, háromnegyedéves tájékoztatónál, zárszámadásnál),
b) a normatív és kötött felhasználású állami támogatások elszámolása (zárszámadásnál),
c) a közvetett támogatások az alábbi részletezettségben (zárszámadásnál):
– ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege,
– lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege,
– helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként,
– helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege,
– egyéb nyújtott kedvezmény, vagy kölcsön elengedésének összege,
d) az Önkormányzat költségvetési mérlege működési és felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban (zárszámadásnál),
e) az Önkormányzat adósságállománya lejárat, bel- és külföldi irányú kötelezettségek, adósságot keletkeztető ügyletek, eszközök szerinti bontásban (zárszámadásnál),
f) az Önkormányzat által nyújtott hitelek állománya lejárat szerinti bontásban (zárszámadásnál),
g) a többéves kihatással járó döntések számszerűsítve, évenkénti bontásban és összesítve (zárszámadásnál),
h) az egyszerűsített beszámolók (zárszámadásnál),
i) a vagyonkimutatás (zárszámadásnál),
j) az önkormányzati ingatlanértékesítések (féléves beszámolónál, háromnegyedéves tájékoztatónál, zárszámadásnál),
k) az Önkormányzat tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettségek, a részesedések alakulása (zárszámadásnál),
l) a pénzeszközök változásának bemutatása (zárszámadásnál).
(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben előírt rendeletmódosítási kötelezettséghez kapcsolódó adatszolgáltatás szabályozására.
15. § (1) Az oktatási és szociális intézményeknek és a Gazdasági Ellátó Szervezetnek a rendelet 3. mellékletében, a Polgármesteri Hivatalnak a rendelet 4. mellékletében meghatározott összegek figyelembevételével kell elemi költségvetését összeállítania.
(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.
(3) A kiadások készpénzben történő teljesítésére az alábbi esetekben kerülhet sor, figyelemmel a költségvetési szervek pénzkezelési szabályzatában meghatározott összeghatárra, és a készpénzkímélő fizetési módok előnyben részesítésének követelményére:
a) készlet, kis értékű tárgyi eszköz beszerzése,
b) tartós tárgyi eszközök beszerzése indokolt esetben (a Polgármesteri Hivatalban a jegyző, az oktatási és szociális intézményekben a GESZ igazgatójának előzetes engedélye alapján),
c) kiküldetési kiadások,
d) reprezentációs kiadások,
e) kisösszegű szolgáltatási kiadások,
f) társadalom- és szociálpolitikai juttatások, ellátottak pénzbeli juttatásai,
g) közfoglalkoztatottak juttatásai,
h) pályázatok végrehajtása során felmerülő (banki átutalással nem teljesíthető) kiadások,
i) munkavállalók nem rendszeres személyi juttatásai, amennyiben az érintett munkavállaló kérése alapján a költségvetési szerv pénzkezelési szabályzatában erre felhatalmazott személy a kifizetést engedélyezi.
16. § (1) A Képviselő-testület az önállóan működő költségvetési szervek Ávr. 9. § (2) bekezdésében jelölt feladatainak ellátására a XIII. kerületi Gazdasági Ellátó Szervezetet jelöli ki.
(2) A Képviselő-testület a Pénzügyi és Költségvetési Bizottságra ruházza át a XIII. kerületi Gazdasági Ellátó Szervezet és az önállóan működő költségvetési szervek közötti munkamegosztási megállapodás jóváhagyását.
17. § (1) A Képviselő-testület a finanszírozási célú pénzügyi műveletek között a polgármesterre ruházza át:
a) a likviditási hitel felvételében való döntés jogát – esetenként a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-a erejéig, a folyósított hitelállomány egyidőben nem haladhatja meg a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-át,
b) a szabad pénzeszközök egy évet meg nem haladó futamidejű betétként történő lekötését az Önkormányzat számlavezető pénzintézeténél,
c) államilag garantált hitelviszonyt megtestesítő értékpapír egy évet meg nem haladó futamidejű megszerzését a szabad pénzeszközök hasznosítására.
(2) Az (1) bekezdés a)-c) pontjai alapján hozott döntésekről a döntést követő testületi ülésen a polgármester beszámol. Az (1) bekezdés c) pontjában szereplő értékpapírt a pénzintézettel közös rendelkezésű zárolt alszámlán kell elhelyezni.
18. § (1) Az Önkormányzat költségvetési szervei a Képviselő-testület előzetes engedélyével eseti jelleggel támogathatnak alapítványt, közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezetet.
(2) A 6-11. §-ban átruházott keretösszegek felosztása során közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú társadalmi szervezetek támogathatók.
19. § (1) Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek fizetési számláit az OTP Bank Nyrt. Budapesti Régió Önkormányzati Centrum vezeti.
(2) Az Önkormányzat a költségvetési szervek támogatását napi finanszírozási terv alapján számla-limit formájában biztosítja. A tényleges pénzforgalomhoz igazodó fedezetet az Önkormányzat fizetési számlájáról biztosítja.
(3) A nem a XIII. Kerületi Önkormányzat által fenntartott szervezetek részére jóváhagyott támogatások szerződés alapján kerülnek folyósításra.
20. § A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői létszámát 200 főben, illetményalapjának mértékét 2012-ben 40 000 Ft-ban állapítja meg.
21. § A Képviselő-testület a helyi kitüntető cím és helyi kitüntetések adományozásához anyagi elismerést állapít meg, melynek összege személyenként:
a) | „Budapest Főváros XIII. kerület Díszpolgára” cím esetében | 500 ezer Ft, |
b) | „Budapest Főváros XIII. Kerületért” díj esetében | 300 ezer Ft, |
c) | „Polgármesteri Dicséret” elismerés esetében | 200 ezer Ft, |
d) | „Az év pedagógusa” díj esetében | 300 ezer Ft, |
e) | „Az év egészségügyi dolgozója” díj esetében | 300 ezer Ft, |
f) | „Az év szociális munkása” díj esetében | 300 ezer Ft, |
g) | „Ember” esélyegyenlőségi díj esetében | 300 ezer Ft, |
h) | „Sinka József Márton Közigazgatási Vándordíj” esetében | 300 ezer Ft, |
i) | „XIII. Kerületi Irodalmi Díj” esetében | 300 ezer Ft. |
22. § A lakosság önszerveződő közösségei, a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló más szervezetek támogatásának pályázat alapján felhasználható előirányzata 2012-ben 8 millió Ft. Az előirányzat nyújt fedezetet a Civil Vándordíj odaítélésével kapcsolatos kiadásokra is.
23. § A társasházaknak és szövetkezeti lakóházaknak nyújtott kamatmentes felújítási hitel visszafizetése esetén a szociálisan rászoruló lakástulajdonosokat terhelő törlesztés 50%-os vagy 100%-os elengedésére igénybevehető kedvezmény éves keretösszege 2012-ben 10 millió Ft.
24. § Az előírt fapótlási kötelezettség pénzbeli értéke az ültetési és kétéves gondozási költség figyelembevételével 2012-ben 70 000 Ft.
25. § A Kerületi Önkormányzati Tervtanács közreműködő tagjait a 252/2006.(XII.7.) kormányrendeletben meghatározott kivételekkel 2012-ben napirendi pontonként bruttó 3 500 Ft tiszteletdíj illeti meg.
26. § A Képviselő-testület a XIII. kerületben működő nemzetiségi önkormányzatok támogatását az 5. melléklet 8400-as címe szerint 38 500 ezer Ft-ban állapítja meg. A támogatás egyenlő mértékben 3 500 ezer Ft összegben illeti meg az egyes nemzetiségi önkormányzatokat. A keretösszeg fedezetet nyújt a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján az Önkormányzatot terhelő személyi és tárgyi feltételek és a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok kiadásaira is.
27. § (1) Az Önkormányzat költségvetéséből nyújtott, 2012-ben összesen 200 ezer Ft-ot meghaladó, nem normatív, céljellegű, működési és fejlesztési támogatásokat kell közzétenni a döntést követő 30 napon belül az Önkormányzat honlapján.
(2) Az Önkormányzat költségvetési szervei a támogatással kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségüket a döntést követő 5 napon belül teljesítik a Gazdasági Ellátó Szervezet felé.
Záró rendelkezések
28. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2012. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Önkormányzat 2010. évi költségvetéséről szóló 4/2010. (II. 12.) önkormányzati rendelet és az azt módosító 13/2010. (IV. 30.), 18/2010. (VI. 28.), 25/2010. (IX. 6.), 29/2010. (XI. 12.) és 5/2011. (II. 11.) önkormányzati rendelet.
Dr. Prehlik Lajos s. k. | Dr. Tóth József s. k. |
jegyző | polgármester |