Polgármesteri Iroda
Ellátja a polgármester munkáját segítő feladatokat.
A/ A személyi referensi feladatok:
B/ A sajtóreferensi feladatok:
C/ A nemzetközi referensi feladatok:
D/ Európa Unió felelősi feladatok:
E/ Biztosítja a Képviselő-testület által megbízott könyvvizsgáló tevékenységének feltételeit.
F/ A titkársági alkalmazottak feladatai:
Jegyzői Iroda
Elősegíti a jegyző hivatalvezetői, pénzügyi-gazdálkodási feladatainak ellátását.
A/ Ellátja a képviselő-testület működésével kapcsolatos szervezési és technikai feladatokat:
B/ Közreműködik az állandó bizottságok, az önkormányzati képviselők és a képviselőcsoportok működésével kapcsolatos feladatok ellátásában:
C/ Közreműködik a tisztségviselők és a hivatalvezetők munkájának segítésében:
D/ Ellát egyéb szervezési feladatokat:
E/ Ellátja a gondnoksági feladatokat:
F/ Vezeti az osztály tevékenységéhez kapcsolódó nyilvántartásokat:
G/ Biztosítja a hivatal személyzeti és munkaügyi feladatainak teljesítését:
H/ Ellenőrzési feladatai:
I/ Főépítészi Iroda feladatai:
J/ Az informatikai rendszerrel kapcsolatos feladatok:
K/ Közreműködik a polgári védelemmel kapcsolatos feladatok ellátásában:
– részt vesz a kerület lakosságának és a polgári szervek védelmi feladatainak
tervezésében és szervezésében;
– részt vesz a lakosság felkészítésében és tájékoztatásában;
– ellátja a polgármester hatáskörébe tartozó katasztrófavédelemmel és polgári
védelemmel kapcsolatos feladatokat, melyek nem illeszthetők egyik osztály
tevékenységéhez sem.
L/ Ellátja a jegyző ügyvitelével kapcsolatos teendőket.
M/ Ellátja a Fővárosi Közterület-felügyelet XIII. kerületi Alközpontjának helyi
irányítását, tevékenységének koordinációját és ellenőrzését.
N/ Jogi, közbeszerzési feladatai:
– ellátja a Hivatal által lefolytatott közbeszerzési eljárások jogi koordinációját;
– beadványokat, szerződéseket, megállapodásokat és egyéb okiratokat készít;
– elősegíti a jegyző hivatalvezetői feladatainak ellátását.
ADÓÜGYI OSZTÁLY
A/ Kivetési- és Ellenőrzési Csoport feladatai:
– vezeti a jogszabályban meghatározott adózói nyilvántartásokat;
– a bevallásokat ellenőrzi, az adatokat egyezteti a törzsadattári nyilvántartásban már rendelkezésre álló adatokkal;
– a bevallás hiányossága esetén hiánypótlást kér;
– előírja az adót, alkalmazza az adózás rendjéről szóló törvénybe foglalt jogkövetkezményeket;
– tájékoztatja az adóalanyokat az adókötelezettséget érintő jogszabály- módosításokról;
– az adókötelezettségben bekövetkezett változásokról határozatot hoz;
– a befizetéseket lekönyveli és utalja a hivatal költségvetési elszámolási számlájára;
– évente egy alkalommal számlaegyenleget bocsát ki;
– a hátralékos adózók részére fizetési felszólítást küld;
– utalja a felszámoló díját;
– adóigazolást, illeték- és költségmentességi igazolást ad ki;
– adóellenőrzést végez;
– túlfizetés visszatérítés ügyekben határoz;
– folyamatosan felderíti a bevallást elmulasztó adóalanyokat;
– jogorvoslati ügyekben intézkedik;
– az adószámlák adatairól negyedévente zárási összesítőt készít, melynek során
adatellenőrzést végez;
– az adók módjára behajtott tartozásokat utalja a kimutató szerv felé;
– ellátja az osztály tevékenységéhez kapcsolódó iktatási, irattározási feladatokat.
B/ Behajtási Csoport feladatai:
– gondoskodik az adóhátralékok behajtásáról;
– amennyiben az adóhatóság által nyilvántartott hátralékos lakóhelye, illetve
székhelye az önkormányzat illetékességi területén kívül található, behajtás
kérésével megkeresi az illetékes adóhatóságot;
– a felszámolást, végelszámolást elrendelő végzés közzétételétől számított 40
napon belül a követeléseket a felszámolónak, végelszámolónak bejelenti;
– a közbenső mérleg elkészültéig évente értesíti a felszámolót az időközben
felszámolt késedelmi pótlék összegéről;
– kezdeményezi a hátralékos gépjárművének forgalomból történő kivonását;
– jogorvoslati ügyekben intézkedik;
– az ingatlan forgalmi értékéről adó- és értékbizonyítványt készít külföldiek
ingatlan adás-vételéhez, hagyatéki és gyámhatósági eljáráshoz, ingatlanvégrehajtáshoz, valamint jogszabály által előírt további ügyekben;
– nyilvántartja és behajtja az adók módjára behajtandó tartozásként átjelentett
hátralékot;
– kérelemre lefolytatja a méltányossági és adókedvezménnyel kapcsolatos
eljárást;
– a szabálysértési hatóság által lefoglalt, illetve elkobzott tárgyakat őrzi,
értékesíti vagy a megsemmisítésről intézkedik;
– megkeresésre adatot szolgáltat, környezettanulmányt, vagyoni igazolást készít;
– közreműködik a gondozási díj, valamint megelőlegezett tartásdíj behajtásában.
Vezeti az alábbi nyilvántartásokat:
– az adózók törzsadatait,
– a gépjárművek rendszám szerinti mutatóját,
– a gépjármű könyvelési lajstromot,
– az építmény- és telekadó hrsz., cím szerinti lajstromot,
– a banki számla nyilvántartásokat,
– az átfutó bevételek kimutatását,
– az adózók hátralékos kimutatását,
– a kiadott adó- és értékbizonyítványokat,
– a kibocsátott letiltásokat, azonnali beszedési megbízásokat,
– az adók módjára behajtandó tartozásokat,
– a szabálysértési hatóság által lefoglalt és elkobzott tárgyak jegyzékét.
ÉPÍTÉSÜGYI OSZTÁLY
A/ A kerületfejlesztés, a közműellátás és környezetvédelem területén:
– közreműködik és szükség esetén előkészíti – a Képviselő-testület feladat- és
hatáskörébe tartozó – a kerületet érintő városrendezési és környezetvédelmi
döntéseket;
– javaslatot tesz a Képviselő-testület bizottságának környezetvédelmi
szempontból védett területek kijelölésére;
– közreműködik a fővárosi ár- és belvízvédelmi feladatok ellátásában;
– közreműködik a helyi jelentőségű természeti értékek megóvásában,
megőrzésében, valamint helyreállításában;
– kapcsolatot tart a környezetvédelem területén a társadalmi és lakossági civil
szervezetekkel;
– elemzi és véleményezi a környezeti hatástanulmányokat;
– együttműködik a főépítésszel a rendeletek előkészítésében;
– részt vesz új területek közterületté minősítésének, a beruházóval kötendő
szerződések előkészítésében;
– részt vesz a kerületi tervtanács munkájában;
– szakhatóságként véleményezi a közműépítési munkákat;
– részt vesz a Kerületi Környezetvédelmi Program végrehajtásában és
kétévenkénti felülvizsgálatában;
– véleményezi a helyi építési szabályzatot és településrendezési tervet.
B/ Ellátja az építésügyi, építés-felügyeleti hatósági feladatokat:
– engedélyezi a telekalakítást;
– engedélyezési eljárást folytat le építmény megépítésére, felújítására,
helyreállítására, átalakítására, bővítésére és bontására vonatkozó építési
ügyekben;
– használatbavételi engedélyt ad ki; építményadót érintő esetekben a kiadott
jogerős engedélyekről másolatot küld az Adóügyi Osztálynak;
– fennmaradási engedélyt adhat – ha ennek feltételei megvannak – az építési
engedély nélkül, vagy az engedélytől eltérő módon megépített építményre; a
kiadott jogerős engedélyekről építményadót érintő esetekben másolatot küld
az Adóügyi Osztálynak;
– ellenőrzi az építési munkák elvégzését, a telkek és az építmények állapotát,
azok rendeltetésszerű használatát;
– hatósági ellenőrzés során felkutatja az engedély nélkül, vagy az engedélytől
eltérő módon végzett építési munkákat és azok befejezése előtt intézkedéseket
tesz az építkezés leállítására, vagy más munkálatok elvégzését rendelheti el;
– hatósági kötelezéseket hoz az állékonyságot – életet-, az egészséget-, a
közbiztonságot és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzetek
megszüntetésére;
– elrendelheti a használatbavételi engedély nélkül, vagy attól eltérően használat
megszüntetését;
– beszerzi a szakhatósági állásfoglalásokat, hozzájárulásokat, szükség esetén
helyszíni szemlét hív össze;
– lefolytatja a rendeltetés megváltoztatására irányuló engedélyezési eljárást;
– építésügyi és eljárási bírságot szab ki, és közreműködik azok behajtásával
kapcsolatos eljárásban;
– közreműködik az önkormányzati tulajdonú telekalakítási ügyek
előkészítésében;
– hatóságként jár el a felvonóberendezések ügyében;
– hatósági bizonyítványt ad ki tény/állapot/adat igazolása céljából;
– szakhatóságként működik közre a működési-, telephely engedélyezési,
valamint a közműlétesítési-, úszóműves kikötői-, műemlékvédelmi, vízjogi és
egyéb jogszabályok által meghatározott hatósági eljárásokban.
C/ Ellátja a környezetvédelmi hatósági feladatokat:
– kötelezheti a légszennyezőket a kibocsátott levegő meghatározott szintű
tisztítására, illetve a légszennyező anyag kibocsátásának csökkentésére;
– felfüggesztheti, vagy korlátozhatja (illetve javaslatot tesz az intézkedésre
jogosultnak) a veszélyes mértékű zaj és rezgést okozó tevékenységet a
szolgáltató tevékenységet ellátó üzemi létesítmények esetében, feloldhatja
ezen intézkedéseket;
– kötelezheti a légszennyezést okozó szolgáltató, termelő tevékenységet ellátó
létesítmények üzemeltetőit más energiahordozó vagy üzemmód használatára,
tevékenységének időleges korlátozására, vagy felfüggesztésére, javaslatot
tehet ugyanerre az intézkedésre jogosultnak;
– bírságot szab ki a túlszennyező szolgáltató vállalkozókkal szemben;
– engedélyezi a hangosító berendezéssel rendelkező kereskedelmi, szolgáltató
létesítmények, rendezvények esetén a zeneszolgáltatást;
– jelzi a Környezetvédelmi Felügyelőségnek az illegális veszélyes hulladék
lerakóhelyeket;
– zajvédelem területén a jelentősebb építési- bontási munkák és egyes
szolgáltató tevékenységek esetén zajkibocsátási határértékeket állapít meg –
mint első fokú környezetvédelmi hatóság;
– első fokú környezetvédelmi hatóságként jár el a zajvédelem helyi
szabályozásáról szóló rendelet hatálya alá eső ügyekben;
– környezetvédelmi hatósági jogkörében intézkedik a hulladékgazdálkodásról
szóló törvényben szabályozott esetekben az elhagyott hulladék elszállításáról
és ártalmatlanításáról;
– szakhatóságként működik közre egyes környezetvédelmi és más hatósági
ügyekben;
– zajvédelmi bírságot szab ki a jegyző hatáskörébe tartozó zajkibocsátási
ügyekben;
szükség esetén megtiltja vagy korlátozza a zajkibocsátási tevékenységet;
– műszeres zajmérésre, illetve szakértő bevonására intézkedik.
D/ Ellátja a vízügyi hatósági feladatokat:
– határoz a vízjogi engedélyben rendelkezésre bocsátott vízkészletnek a
fogyasztók közötti elosztásával és a vízszolgáltatással kapcsolatban felmerülő
– államigazgatási hatáskörbe tartozó – ügyben;
– kötelezheti a közüzemi vízmű, vagy csatornamű közcsőhálózata és a bekötést
kérő ingatlan között fekvő ingatlan tulajdonosát – kártalanítás mellett – annak
tűrésére, hogy a szomszédos ingatlan bővítésére szolgáló csővezetéket (vízcső,
csatorna) ingatlanán átvezessék, valamint a rendszeres fenntartással
kapcsolatos munkálatokat elvégezzék, majd a szolgalmi jogot megszüntetheti;
– engedélyezi a belterületi ingatlanon, vagy egymással közvetlen szomszédos
több ingatlanon keletkezett házi szennyvizeknek az érintett telek (telkek)
határán belül történő elhelyezését (elszikkasztás) a szennyvíz mennyiségére és
a talaj adottságokra tekintettel;
– eljár felszíni vízrendezéssel kapcsolatos ügyekben;
– engedélyezi a nem közüzemi vízellátó mű részét alkotó, vagy nem nagy üzem
öntözésének vízellátását szolgáló kút létesítését, használatbavételét,
üzemeltetését, valamint az abból történő vízhasználatot.
E/ Ellátja a kertészeti és kommunális ellátással kapcsolatos hatósági
feladatokat:
– megállapítja az ingatlanok, utcák, terek házszámozását és ezek változását;
– intézkedik a növényvédelemmel kapcsolatos feladat elvégzéséről;
– gyakorolja a fák védelmével kapcsolatos hatósági jogkört;
– közreműködik – szükség szerint – a vonatkozó tenderkiírások és szerződések
tervezeteinek előkészítésében, egyeztetésében;
– közreműködik a személyi adat és lakcímnyilvántartás rendszerének
működtetésében.
F/ Felújítási feladatok ellátása során:
– közreműködik a Közbeszerzési Előkészítő Bizottság munkájában
G/ Ellátja az állategészségüggyel kapcsolatos, valamint a
mezőgazdasági, hatósági feladatokat:
– engedélyt ad állattartásra;
– határoz az állattartással kapcsolatos panaszok ügyében;
– engedélyezi az egyedszám feletti állattartás, valamint az ebtenyészet és
ebmegőrző létesítését;
– kötelez belterületen – növényvédelmi céllal – a károsítók elleni védekezési
kötelezettség betartására;
– ellenőrzi a helyi piacokon a permetezési naplót;
– betartja a méhek védelmére vonatkozó bejelentési kötelezettséget;
– ellenőrzi a termény- és takarmányboltokat, valamint a mezőgazdasági és
növényvédő szert árusító helyeket;
– ellátja a marhalevél kiadásával és kezelésével kapcsolatos feladatokat;
– ellátja az állatok védelmével összefüggő feladatokat;
– a veszélyes állatokról nyilvántartást vezet;
– eljár a parlagfű elleni védekezés elmulasztóival szemben;
– szükség esetén elrendeli és végrehajtja a parlagfű elleni közérdekű védekezést;
– növényvédelmi bírságot szab ki.
H/ Vezeti a hatósági nyilvántartásokat:
– lakásépítési és megszűnési statisztikát;
– az építésügyi hatósági eljárás keretében kiszabott bírságok és azok
behajtásának nyilvántartását;
– telekalakítási engedély mellékletét képező terveket;
– építésügyi hatósági ellenőrzés jegyzőkönyveit;
– bauxitcementből készült építményekről jegyzéket vezet;
– levegőtisztaság-védelmi szempontból a szolgáltató üzemek adatait;
– építmény-nyilvántartást vezet a felvonó és mozgólépcsőkhöz kapcsolódó
hatósági intézkedésekkel együtt;
– közreműködik a kerületi nyomvonalas létesítményeket tartalmazó
nyilvántartások ügyében.
IGAZGATÁSI OSZTÁLY
A/ Ellátja az anyakönyvi igazgatással kapcsolatos teendőket:
– vezeti a XIII. kerületi születések, házasságkötések és halálesetek bejegyzésére szolgáló anyakönyveket;
– tájékoztatja a házasulandó feleket a házasságkötést megelőzően a házasságkötés utáni névviselésről;
– gondoskodik a szükséges adatok beszerzéséről, ha az anyakönyvezés hivatalból történik;
– igazolást ad ki az anyakönyvezés elhalasztásáról;
– kijavítja vagy kiegészíti a lezárt alap, illetve utólagos bejegyzést;
– adatot szolgáltat az alap és utólagos bejegyzésről;
– megkeresi a gyámhatóságot az utónév megállapítása végett;
– születés, a házasságkötés és haláleset anyakönyvezését követően anyakönyvi
kivonatot ad ki az érdekelteknek;
– jegyzőkönyvet vesz fel a házassági szándék bejelentéséről;
– megkéri az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium nyilatkozatát, ha a magyar
állampolgár házasságának felbontását vagy érvénytelenné nyilvánítását külföldi
bíróság határozatával igazolja;
– továbbítja a Közigazgatási Hivatalhoz a nem magyar állampolgár
házasságkötéséhez szükséges felmentési kérelmet;
– nyilvántartást vezet az apa adatai nélkül anyakönyvezett születésekről;
– megkeresi a gyámhatóságot képzelt apa adatainak hivatalból történő
megállapítása végett;
– anyakönyvi másolatot állít ki;
– anyakönyvi értesítőt állít ki;
– kezeli az anyakönyvi irattárat;
– elismervényt ad ki a haláleset bejelentésekor beszolgáltatott személyazonosító
igazolvány átvételekor, azt érvényteleníti és továbbítja az illetékes
okmányirodához a lakcímkártyával együtt;
– felterjeszti az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumhoz a családi és utónév
megváltoztatására irányuló kérelmet;
– záradékolja a halottvizsgálati bizonyítványt, vagy a halotti anyakönyvi kivonatot annak rávezetésével, hogy a halottszállítást nála is bejelentették a halottszállítás engedélyezési eljáráshoz;
– születés esetén dönt a származási hely megállapításával kapcsolatos vitában;
– házasságkötés esetén – kérésre – felmentést ad a 30 napos várakozási idő alól;
– felmentést ad testvérnek testvére vérszerinti leszármazójával és a házastársak volt házastársa egyenesági rokonával kötött házassága érvénytelenítése alól;
– rögzíti az anyakönyvi eseményeket;
– szükség esetén az újszülött számára lakcímkártyát készít;
– közreműködik az állampolgári eskü letételénél az iratok előkészítésében, a
meghívók és adatlapok kiküldésében, az eskütétel megszervezésében, valamint
elvégzi a hazai anyakönyvezést.
B/ Az Ügyfélszolgálati Iroda keretében ellátandó feladatok:
– tájékoztatást ad a Polgármesteri Hivatal teljes munkaidejében a polgárok
kérdéseire, szükség esetén rendelkezésükre bocsátja a formanyomtatványokat és űrlapokat;
– segítséget nyújt a különböző formanyomtatványok és űrlapok kitöltéséhez, ha azt az ügyfelek igénylik;
– kivezeti a régi típusú személyazonosító igazolványból a lakó, illetve tartózkodási helyet;
– jegyzőkönyvet vesz fel a leadott talált dolgokról és gondoskodik azok kezeléséről és kiadásáról;
– ellátja a szakfordító és tolmács igazolvány kiadásával és nyilvántartásával
kapcsolatos feladatokat;
– felvilágosítást ad az érdeklődőknek a Képviselő-testület működésével, az
önkormányzati képviselők fogadóóráival kapcsolatban;
– felveszi a bejelentkezéseket a polgármester, az alpolgármesterek és a jegyző
fogadóórájára;
– kezeli és figyelemmel kíséri a határidőben történő intézkedést a “zöld számon”
bejelentett közérdekű bejelentések, közérdekű javaslatok és panaszok
tekintetében;
– közreműködik a Hivatal egészére vonatkozóan az ügyfelek eligazításában,
felvilágosításában;
– ellátja a külföldi állampolgárok szálláshelyének, valamint a letelepedett külföldi
állampolgárok lakóhelyének bejelentését, az adatokat továbbítja az Igazságügyi
és Rendészeti Minisztérium Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnak;
– szükség esetén jegyzőkönyvet vesz fel az ügyfél panaszáról, közérdekű
bejelentéséről;
– átveszi a kérelmeket, beadványokat, amelyeket továbbít az Iktató Csoporthoz
vagy az illetékes osztályokra;
– működteti az „információs pultot”;
– a lakáscélú állami támogatás igénybevételéhez a jegyző nevében igazolást ad ki a lakásépítési kedvezmény, az adó visszatérítési támogatás és a kiegészítő
kamattámogatás személyi feltételeinek meglétéről;
– előkészíti a lakcímváltozással kapcsolatos okmányirodai feladatokat, ellenőrzi a kitöltött lakcímbejelentő lap helyességét, megvizsgálja a bejelentés
jogszerűségét, a bejelentő és a szállásadó aláírásának meglétét, a
lakcímbejelentő-lapot kódolja; jegyzőkönyvet vesz fel az európai uniós
tagállamok állampolgárával első magyarországi lakcímkártyája kiállításához; a
lakcímbejelentő lapot továbbítja az Okmányirodának;
– érvényteleníti a bevont lakcímet igazoló hatósági bizonyítványt;
– eljár egyes hatósági ügyekben; adatigazolást ad ki, tanukat hallgat meg;
– értékcikket és saját előállítású nyomtatványokat árusít;
– havonta elszámol az eladott nyomtatványok értékével; vezeti ezek
nyilvántartását;
– átveszi a földhivatali tulajdonlapok és térképmásolatok megrendeléseit; ezeket
nyilvántartja és továbbítja a Földhivatalhoz; azokat – elkészültük után –
továbbítja a megrendelőknek;
– elszámol a földhivatali tulajdoni lapok, illetve térképmásolatok ellenértékével,
melyről nyilvántartást vezet;
– hitelesíti a „Vásárlók könyvét” a működési engedéllyel rendelkezőknek;
– elektronikus aláírási kérelem esetén adategyeztetést végez.
C/ Intézi a hagyatéki eljárással kapcsolatos teendőket:
– nyilvántartásba veszi a beküldött halottvizsgálati bizonyítvány alapján a
halálesetet;
– ha a haláleset nem a meghalt személy utolsó belföldi lakóhelyén történt, a
halottvizsgálati bizonyítványt megküldi az utolsó belföldi lakóhely szerint
illetékes jegyzőnek;
– intézkedik a meghalt személy hozzátartozójának a megidézése és meghallgatása érdekében;
– felleltározza – a jogszabályban meghatározott esetekben – a belföldön maradt
ingóságokat;
– a helyszínen történő leltározás esetében lehetőleg tanút is meghallgat;
– köteles leltárt készíteni a bejelentést követő 30 napon belül;
– értesíti írásban az érdekelteket a leltározás idejéről és helyéről;
– ellátja a hagyatékhoz tartozó vagyontárgyak biztosításával kapcsolatban
meghatározott feladatokat;
– megküldi a hagyatéki leltárt a hozzácsatolt végrendelettel együtt az illetékes
közjegyzőnek;
– ha a leltárban ingatlan is szerepel, a leltár egy példányát megküldi az ingatlan
fekvése szerint illetékes földhivatalnak is, azzal a felkéréssel, hogy a tulajdoni
lap egy másolatát csatolja a hagyatéki leltárhoz és küldje meg a közjegyzőnek;
– ha a meghalt személy után kötelező leltározás alá eső vagyontárgy nem maradt, a beküldött halottvizsgálati bizonyítványt a leltározás mellőzésével “intézkedést nem igényel” címszóval irattárba helyezi;
– eljár az állam öröklése esetén és felveszi a kapcsolatot a Kincstári Vagyonkezelő szervezettel;
– kiskorú örökös esetében értesíti a Gyámhivatalt.
D/ Ellátja a tartási szerződésekkel kapcsolatos feladatokat:
– előkészíti – jogszabályban meghatározott esetekben – a polgármester, mint
tulajdonos képviselője nevében a tulajdonosi hozzájárulást, illetve elutasítást az
önkormányzati tulajdonban lévő bérlakásokra kötendő tartási szerződések
esetében;
– ellenőrzi helyszínen a szerződő felek körülményeit;
– tájékoztatja a feleket a szerződésben vállalt kötelezettségekről és a felek jogairól;
– tájékoztatja a bérleti szerződés megkötésével megbízottat – a bérlő halála után – a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítéséről, illetve nem teljesítéséről.
E/ Ellátja az ipari-kereskedelmi igazgatási feladatokat:
– első fokú hatósági jogkörben ellátja az ipari, kereskedelmi tevékenységgel
kapcsolatos igazgatási feladatokat;
– telepengedélyezési eljárást folytat;
– eleget tesz az 1998. július 1-je előtt kiadott vállalkozói igazolványokkal
kapcsolatos megkereséseknek;
– kiadja, módosítja, megszünteti a működési engedélyeket, telepengedélyeket
végzi az ezzel kapcsolatos ellenőrzési feladatokat;
– előkészíti – a jegyző nevében – a játéktermek, pénznyerő és játékautomaták
működéséhez szükséges szakhatósági állásfoglalást;
– intézkedik a vásárok rendezőjének, illetve a piacok fenntartójának hatósági
nyilvántartásba vételéről;
– statisztikai adatokat szolgáltat – negyedévenként – a KSH-nak a kerületben
újonnan létesített, illetve megszüntetett üzletekről;
– végzi a temetkezési szolgáltatások engedélyezésével, valamint a nem üzleti célú
szabadidős szálláshely-szolgáltatással kapcsolatos eljárásokat”;
– a magánszállásadói tevékenységet folytatókat nyilvántartásba veszi, megszűnés
esetén a bejegyzéseket törli; és mindkét esetben erről igazolást ad ki;
– hitelesíti a vendégkönyvet a magánszállásadói tevékenységet végzők részére;
– jelentést készít a magánszálláshelyekről és a vendégforgalmi adatokról a
KSH részére.
F/ Az egyéb feladatok körében ellátandó teendői:
– ellátja mindazon feladatokat, amelyek a Hivatal más osztályainak hatáskörébe
nem tartozhatnak;
– megteszi a feladatkörébe tartozó intézkedéseket az utcaelnevezésekkel
kapcsolatos ügyekben;
– gyámsági és gondnoksági ügyekben leltározási feladatokat végez;
– közreműködik a jelképek és történelmi városrész-nevek felvételével,
használatával kapcsolatos engedélyezési eljárásban, a kiadott engedélyekről,
illetve azok megszűnéséről vagy visszavonásáról nyilvántartást vezet.
G/ Ellátja a Hivatalon belüli ügyiratkezelési feladatokat:
– koordinálja a Hivatal ügyiratkezelési rendjét, javaslatot tesz a szükséges
vezetői intézkedésekre;
– ellátja a hivatali belső szervezeti egységek ügyiratkezelését:
= ügyiratok, beadványok átvétele, átadása;
= gépi iktatás az Iratkezelési Szabályzatban megjelölteknek;
= az iktatott ügyiratok továbbítása;
= a postai küldemények továbbítása;
= irattározás, selejtezés, levéltári anyagok átadása.
JEGYZŐI ÉS JOGI OSZTÁLY
A/ Ellátja a jogi képviselettel kapcsolatos feladatokat:
– ellátja a Képviselő-testület és a Hivatal jogi képviseletét a bíróságok és más
szervek, illetve hatóságok előtt;
– beadványokat, szerződéseket és egyéb okiratokat készít;
– jogi tanácsokat ad az ügyfelek részére önkormányzati és hivatali ügyekkel
kapcsolatban;
– lebonyolítja az önkormányzati ingatlanokkal kapcsolatos pályázati eljárást;
– közreműködik a Hivatal, valamint az önkormányzat szerződéseinek elkészítésében, megkötésében, a
szerződési igények érvényesítésében, valamint egyéb megállapodások
elkészítésében;
– eseti megbízás alapján közreműködik fegyelmi eljárásban;
– megkeresésre jogi véleményt ad az önkormányzati képviselők, a tisztségviselők, a hivatalvezetők, az osztályvezetők, valamint a bizottságok elnökei részére;
– döntésre előkészíti a társasházi alapító okirat-módosítást igénylő átalakításokhoz – tetőtér beépítéshez, közös tulajdonban lévő helyiségek elidegenítéséhez, bérbeadásához, egyéb módon történő megterheléséhez – szükséges tulajdonosi hozzájárulásokat;
– részt vesz a Képviselő-testület döntési jogkörébe tartozó önkormányzati
tulajdonú ingatlanok elidegenítésére, hasznosítására irányuló előterjesztések és a
Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottság döntési jogkörébe tartozó
előterjesztések előkészítésében;
– elvégzi, bonyolítja a szerződésekhez kapcsolódó peren kívüli eljárást és
előkészíti a földhivatali bejegyzésekhez szükséges iratanyagot;
– elkészíti a polgármester által kiadott tulajdonosi nyilatkozatokat, illetve a
jelzálogjog törléséhez és a „ranghely” megváltozásához szükséges
megállapodásokat;
– végzi az Önkormányzat által alapított közalapítványok nyilvántartásával, az
alapító okiratok módosításával és bírósági bejegyeztetésével kapcsolatos
teendőket; ilyen témákban elkészíti a testületi előterjesztéseket;
– jelentősebb módosulás esetén tájékoztatót készít a belső szervezeti egységek részére az
önkormányzatot érintő jogszabályokról, jogegységi döntésekről és az
alkotmánybírósági határozatokról. Folyamatosan figyelemmel kíséri az uniós
jogszabályok megjelenését és azok módosítását, illetve új közösségi szabály
megjelenését jelzi;
– felülvizsgálja és leszignálja a Vagyonkezelő Zrt. által készített nyilatkozatokat,
okiratokat, szerződéseket, melyeket önkormányzati tulajdonosi jogkörben
tisztségviselő ír alá.
B/ Ellátja a jegyző törvényességi felügyeleti jogkörébe tartozó ellenőrző, jelző, koordináló és kezdeményező feladatokat:
– ellátja a Képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezetek és előterjesztések
törvényességi vizsgálatát;
– előkészíti a jegyző törvényességi észrevételeit;
– koordinálja azon rendelet-tervezetek előkészítését, amelyek nem tartoznak a
Hivatal osztályainak hatáskörébe;
– előkészíti a Budapest Főváros Kormányhivatala törvényességi kifogásaival kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket;
– előkészíti – a feladat-meghatározástól függően – a testületi ülésről, valamint a
bizottsági ülésekről készült jegyzőkönyvek alapján a polgármesteri, illetve a
jegyzői intézkedéseket;
– Ellátja a Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottság, valamint a Jogi és
Közbiztonsági Bizottság melletti titkári teendőket.
C/ Közreműködik a polgármester irányítói és a jegyző hivatalvezetői feladatainak ellátásában:
– kivizsgálja polgármesterhez és a jegyzőhöz érkező, osztályra kiszignált
panaszokat, bejelentéseket és azokra elkészíti a válaszokat;
– részt vesz a képviselői bejelentések és javaslatok vizsgálatában;
– naprakészen vezeti – az osztályokkal együttműködve – az önkormányzat és
szervei feladat- és hatásköri jegyzékét;
– Elkészíti az éves hivatali hatósági statisztikát.
– Intézi a 12/2001 (I.31.) Korm. rendelet szerinti állami lakáscélú támogatásokkal kapcsolatos ügyeket (visszafizetés igazolása, visszafizetési kötelezettség felfüggesztése, jelzálogjog átjegyeztetése stb.)
D/ Ellátja a birtokvédelemmel kapcsolatos hatósági feladatokat:
– elbírálja a birtokvédelmi kérelmeket;
– kérelemre gondoskodik a birtokvitában hozott határozat végrehajtásáról.
E/ Ellátja a szabálysértésekkel kapcsolatos hatósági feladatokat:
A Polgármesteri Hivatalban már csak a 2012. április 15. előtt elkövetett szabálysértési ügyek elbírálása és a végrehajtási ügyek lefolytatása tartozik.
– megválaszolja a bejelentéseket, panaszokat; felvilágosítást ad az ügyfelek
részére;
– teljesíti a belföldi jogsegély és a szabálysértési jogsegély iránti megkereséseket;
– nyilvántartást vezet a jogerős pénzbírságokról, lefoglalt tárgyakról, más
szabálysértési hatóságok által hozott jogerős határozatokról;
– elkészíti a szabálysértési ügyekre vonatkozó éves statisztikai jelentést.
F/ Ellátja a helyi támogatással kapcsolatos feladatokat:
– közreműködik a kérelmek Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottság elé
terjesztésében;
– a kérelmezőt tájékoztatja a döntésről;
– elkészíti a szerződést;
– közreműködik a szerződéskötésnél;
– figyelemmel kíséri a szerződés teljesítését.
I/ Intézi a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001 (I.31.) kormányrendelet szerinti ügyeket:
– visszafizetés igazolása
– visszafizetés felfüggesztése
– jelzálogjog átjegyzése
J/ Intézi a tiltott, közösségellenes magatartásokkal kapcsolatos hatósági eljárást
PÉNZÜGYI OSZTÁLY
A/ Költségvetés készítés, végrehajtás
– az Önkormányzat költségvetéséről szóló rendelet-tervezet összeállítása a vonatkozó törvények, a képviselő-testület által meghatározott irányelvek (koncepció) alapján, a vonatkozó jogszabályok és a képviselő-testület által meghatározott szerkezetben, információtartalommal és határidőben;
– a szükséges információk biztosítása a költségvetés összeállításában résztvevő szervezetek (osztályok, gazdasági társaságok, intézmények) számára, az egyeztetések koordinálása, számszaki ellenőrzések végzése;
– a költségvetési tervezési nyomtatványok kitöltésével a képviselő-testület által elfogadott költségvetés továbbítása a Magyar Államkincstárhoz;
– a pénzügyi informatikai rendszer működtetése;
– a tervszámok felhasználási adatainak folyamatos figyelemmel kísérése, szükség esetén figyelemfelhívás a vezetés felé;
– a költségvetési elszámolási számlával és alszámláival kapcsolatos feladatok ellátása (átutalás, kivonatok feldolgozása, számlavezetővel kapcsolattartás, aláírási jogosultságok kezelése, stb.);
– a költségvetési előirányzatok nyilvántartásának vezetése;
– a költségvetési rendelet módosítási javaslatainak elkészítése;
– az éves likviditási terv aktualizálása, a heti likviditás összeállításához az adatszolgáltatás szervezése;
– házipénztár működtetése (készpénz biztosítása, pénzforgalom bonyolítása, pénztárzárási feladatok, előlegek és készpénzletétek nyilvántartása);
– szigorú számadású nyomtatványok kezelése, őrzése;
– vevői számlák kiállítása, megküldése;
– szállítói számlák nyilvántartásba vétele, ellenőrzése, érvényesítése, utalásra előkészítése;
– szállítói és vevői állomány törzsadatainak felvitele, folyamatos vezetése;
– a házipénztári kifizetésekhez szükséges pénzeszközök biztosítása;
– az Önkormányzat tulajdonában lévő értékpapírok kezelése, nyilvántartása, őrzése, átadás-átvétel bonyolítása;
– az Önkormányzat tulajdonában lévő üzletrészek nyilvántartása, az azokkal kapcsolatban felmerülő feladatok ellátása;
– az átmenetileg szabadrendelkezésű pénzeszközök kihelyezése, a szükséges intézkedések kezdeményezése, a polgármester részére javaslattétel a hasznosításra, analitikus nyilvántartás vezetése a lekötéskor az Önkormányzat tulajdonába kerülő betétekről és állampapírokról;
– a Polgármesteri Hivatal által kötött szerződések központi nyilvántartásának vezetése;
– a kisebbségi önkormányzatok gazdálkodásával, költségvetési előirányzat felhasználásával kapcsolatos Hivatalra háruló gazdálkodási feladatok ellátása;
– az önkormányzati ingatlanok (utak, parkok, zöldfelületek, intézmények, lakások és helyiségek) fenntartásával, felújításával kapcsolatos kiadások és bevételek elszámoltatása;
– a közfeladatot ellátó önkormányzati tulajdonú társaságokkal kapcsolatos pénzügyi elszámolások bonyolítása;
– a központi állami támogatások igénylésével, lemondásával, elszámolásával kapcsolatos feladatok koordinálása, előirányzatainak, teljesítésének nyilvántartása, egyeztetése;
– a kisebbségi önkormányzati képviselők tiszteletdíjának és az egyéb nem rendszeres személyi juttatásainak számfejtése, kifizetése, a járulékok elszámolásához adatszolgáltatás a Magyar Államkincstárnak,
– a helyi támogatások utalása, nyilvántartása, késedelmes fizetés esetén felszólítás küldése, a szerződésben foglalt határidő elmulasztása esetén a Jogi Osztály tájékoztatása, egyenlegközlők kiküldése;
– a munkáltatói kölcsön szerződések elkészítése, nyilvántartása, törlesztések könyvelése;
– a Szociális Osztálytól érkező határozatok alapján a kifizetendő segélyek, támogatások nyilvántartása, utalása;
– az ápolási díj címén kiutalt összegekről jövedelemigazolás kiállítása;
– a megelőlegezett gyermektartásdíjak nyilvántartása, kezelése, felszólítások megküldése;
– részvétel a Magyar Államkincstár számláján elhelyezett családi pótlékok kezelésében;
– a megszüntető, visszavonó határozatok alapján megállapított visszafizetési kötelezettség előírása, könyvelése;
– az állami gondozásban lévő gyermekek után a szülőket terhelő állami gondozási díjak előírása, nyilvántartása, kezelése, a befolyt díjak 60%-ának átutalása az érintett gyermekvédelmi intézeteket fenntartó önkormányzatoknak;
B/ Beszámolás
– könyvvezetési feladatok ellátása (főkönyvi könyvelés);
– adóbevallások határidőre történő elkészítése, benyújtása;
– a jogszabályok és a helyi önkormányzati rendelet előírásainak megfelelően a költségvetési beszámolók elkészítése;
– az államháztartás információs rendszeréhez kapcsolódó adatszolgáltatás teljesítése;
– az Önkormányzat valós vagyoni, pénzügyi helyzetét bemutató, a mérleget alátámasztó analitikus nyilvántartások vezetése, egyeztetése;
– a jogszabályoknak, vezetői igényeknek megfelelően kimutatások készítése, statisztikai és egyéb adatszolgáltatások teljesítése;
C/ Vagyon
– az önkormányzati követelések állományáról szóló számszaki tájékozatók összeállítása, a behajthatatlan követelések törlésére vonatkozó javaslat előkészítése;
– a Polgármesteri Hivatal tárgyi eszközei nyilvántartásának vezetése, részvétel a leltározásban, üzembehelyezési okmányok és egyéb dokumentumok alapján az önkormányzati vagyon állománybavétele, illetve állományból történő kivezetése;
– az Önkormányzat vagyonkimutatásának összeállításában való részvétel, egyeztetési feladatok ellátása;
– az önkormányzati vagyonelemek felújításához-fejlesztéséhez kapcsolódó szerződések, számlák egyeztetése, kimutatások készítése;
– a bérlakás állománnyal kapcsolatos adatszolgáltatás koordinálása, a forgalomképes vagyonban bekövetkezett változások nyilvántartása;
– a helyiségek eladásáról készült szerződések alapján a vételár előírása, a havi törlesztő-részletekről számla készítése, késedelmes fizetés esetén felszólítás küldése, egyenlegközlők kiküldése;
D/ Egyéb
– a Pénzügyi és Költségvetési Bizottság működésével kapcsolatos szervezési feladatok;
– a pályázati forrásból származó támogatások elkülönített nyilvántartása;
– a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló jogszabályi előírások teljesítése érdekében az Önkormányzat honlapján közzéteendő adatok összeállítása, publikálása.
SZOCIÁLIS és KÖZNEVELÉSI OSZTÁLY
Szervezi és ellátja a kerületi önkormányzati szociális és gyermekjóléti ellátási forma, illetve szolgáltatás feladatait a Képviselő-testület döntésének megfelelően, továbbá ellátja a hatósági jogkör gyakorlásával kapcsolatos feladatokat.
Előkészíti a szociális ellátás, a gondozás szabályozására, fejlesztésének koncepciójára vonatkozó javaslatokat.
A/ Ellátja a jegyzői hatáskörű gyámhatósági feladatokat:
a jegyző nevében:
– teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot vesz fel;
– külön jogszabályban meghatározott esetben ügygondnokot, eseti gondnokot
rendel ki, a kirendelt gondnokot felmenti, továbbá megállapítja munkadíját;
– a Gyámhivatal felkérésére a gyámsági és gondnoksági ügyekben
környezettanulmányt készít, valamint közreműködik a gyámhivatali határozat
végrehajtásában;
– dönt a gyermek védelembe vételéről és annak megszüntetéséről;
– a gyermeket azonnali intézkedést igénylő esetben a különélő másik szülőnél, más hozzátartozónál vagy más alkalmas személynél, illetve nevelőszülőnél vagy – ha erre nincs mód – gyermekotthonban, fogyatékos személyek otthonában vagy pszichiátriai betegek otthonában helyezi el;
– gyermek védelembe vételének eredménytelensége esetén javaslatot tesz átmeneti nevelésbe vételére az illetékes gyámhivatalnál;
– közreműködik a gyermektartásdíj iránti igény érvényesítésében a nemzetközi
szerződésben meghatározottak szerint;
– ellátja a törvényben vagy kormányrendeletben hatáskörébe utalt egyéb gyámügyi feladatokat;
– megállapítja a gyermekek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való
jogosultságát;
– megállapítja a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek
gyámjául rendelt, tartására köteles hozzátartozó kiegészítő gyermekvédelmi
támogatásra való jogosultságát.
– megállapítja az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát
B/ Döntésre előkészíti az alábbi ügyeket
a polgármester nevében:
– a jogtalanul felvett, illetve a tartás elmulasztása miatt kifizetett támogatás
visszafizetésének elrendelése, erre indokolt esetben részletfizetés engedélyezése, illetve indokolt esetben felmentés adása a visszafizetési kötelezettség alól;
– megállapítja az átmeneti segély formákra való jogosultságot;
– a köztemetés engedélyezése;
– megállapítja és felülvizsgálja az idevonatkozó törvény és helyi rendeletben a hatáskörébe utalt rendszeres pénzbeli és természetbeni ellátásokra való jogosultságot;
a jegyző nevében:
– megállapítja és a hatályos jogszabályokban előírt jogosultsági idő leteltével felülvizsgálja az időskorúak járadékára, az aktív korúak ellátására való jogosultságot
– gondoskodik a szükséges intézkedések megtételéről a közgyógyellátásra való
jogosultság elbírálása érdekében, illetve megállapítja a közgyógyellátásra való
jogosultságot;
– megállapítja a hadigondozásra való jogosultságot, az ellátás nemeit; gondoskodik a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatások visszafizetéséről;
C/ Közreműködik a kerületi szociális intézmény-irányítási feladatok ellátásában:
– szervezi a személyes gondoskodás keretében az alapellátásokat;
– irányítja és ellenőrzi az intézményi szakmai munkát;
– ellátja a szociális és gyermekjóléti intézmények működésével és irányításával kapcsolatos feladatokat;
– előkészíti a képviselő testületi döntéseket igénylő területek, feladatok előterjesztését.
– működteti a Frim Jakab – Szociális Intézményét, Szociális
Szolgáltató Központot, a Prevenciós Központot, a Gondozóházat, valamint a
bölcsődéket és családi napköziket.
D/ Előkészíti a szociális ügyekkel foglalkozó Bizottság jogkörébe tartozó döntési javaslatokat:
– a pénzbeli és természetbeni, illetve a személyes gondoskodást nyújtó szociális
ellátás méltányosságból történő megállapítása, ezek meghosszabbítása;
– térítési díjak mérséklése, elengedése egyedi kérelemre;
– az intézményi ellátást érintő fellebbezések elbírálása.
E/ Vezeti az osztály tevékenységéhez kapcsolódó nyilvántartásokat:
– a jogosult alapvető személyazonosító adatai, a jogosultság feltételeinek
nyilvántartását;
– a térítési díj fizetési kötelezettség teljesítésére, annak elmaradására és a követelés behajtására, valamint az elévülésre vonatkozó adatokat;
– hadigondozottak nyilvántartását.
– védelembe vett gyermekek nyilvántartását.
– egészségügyi szolgáltatásra való jogosultak elektronikus adatbázisát
– aktív korúak elektronikus Foglalkoztatási és Közfoglalkoztatási Adatbázisát