XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/2012/11/23/onok-kerdeztek-mi-valaszolunk-2012-10/

Témák A-Z

Önök kérdezték – mi válaszolunk

ARCHÍV | 2012. november 23. - Frissítve Kulturális hírek

A XIII. kerületi Polgármesteri HivatalDiákigazolványhoz lenne szükségem fénykép- és aláírásminta készíttetésére, illetve a NEK adatlapra. Mit kell tennem? Mi az ügyintézés menete és a költsége?

Az oktatási igazolvány 2012.február 6-tól az ország bármely okmányirodájában igényelhető. Diákigazolvány készítéséhez az okmányiroda az igénylő adatait a személy és lakcímnyilvántartás alapján ellenőrzi, rögzíti a fotót és  az  aláirást. Az adatok felvételét követően adatlapot kap kézhez, ezzel kell felkeresnie az oktatátási intézményt, ahol elkészítik a diákigazolványt. Előzetes időpont egyeztetés nélkül is igényelheti a NEK adatlapot ügyfélfogadási időben.

Az ügyintézéshez szükséges:

  • 14 év alatti kiskorú esetében, születési anyakönyvi kivonat és lakcímkártya, ha rendelkezik vele, emellett szükséges, hogy személyesen jelen legyen a törvényes képviselő vagy meghatalmazottja
  • 14 év felett érvényes személyazonositó igazolvány vagy érvényes kártyaformátumú vezető engedély vagy érvényes útlevél,  illetve lakcímkártya, ha rendelkezik vele

Esküvőt szeretnénk kötni. Hogyan kell bejelentkeznünk?

A házasságkötési szándék bejelentése lakóhelytől független.

Magyar állampolgárok esetén mindkét fél részéről az alábbiak szükségesek:

  • a házasulók együttes, egyidejű személyes megjelenése
  • személyazonosságot és állampolgárságot igazoló érvényes okmány (személyi igazolvány vagy útlevél)
  • lakcímkártya, (külföldí cím esetén a külföldi hatóság lakcímigazolása, OFFI által lefordítva.)
  • születési anyakönyvi kivonat
  • elvált, özvegy fél családi állapotát igazoló záradékolt házassági kivonata

Nőtlen/hajadon családiállapotot nem kell külön igazolni, viszont a házassági szándék bejelentésekor elengedhetetlen mindkét fél egyidejű jelenléte. A házassági anyakönyvi kivonatot a házasságkötéskor adja át az anyakönyvvezető.

Tartósan szeretnék külföldre költözni. Be kell ezt jelentenem?

Az állandó lakóhelye szerint illetékes okmányirodában kell bejelentenie ezt a tényt. Az ügyintézéskor az ügyintéző jegyzőkönyvet készít, le kell adnia személyi igazolványát és a lakcímet igazoló hatósági igazolványát. A távozónak rendelkeznie kell érvényes magyar útlevéllel. Ezzel a bejelentéssel egyidejűleg nyilatkoznia kell arról, hogy kéri-e adatainak “külföldön élő magyar állampolgár”-ként való nyilvántartásba vételét. Amennyiben kéri, az ügyintézéshez szükséges a születési anyakönyvi kivonat, ha házas, akkor emellett a házassági anyakönyvi kivonat, elvált családi állapot esetén pedig a válási záradékkal ellátott házassági anyakönyvi kivonat. Az ügyintéző rögzíti a külföldi lakcímet, és – a lakás tulajdonosának, haszonélvezőjének hozzájárulásával – bejelenthető egy magyarországi tartózkodási hely cím is. Az eljárás illetéke 3000 forint illetékbélyegben leróva. A külföldre távozást a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál Önnek kell jeleznie. Időpontfoglalásra nincs szükség.

Amennyiben már külföldön él, a külföldre távozás bejelentését a külképviseleten is megteheti.

Hogyan használhatom az ingyenes XIII. kerületi közterületi wifi szolgáltatását?

Ehhez XIII. kerületi kártyát kell igényelnie. Ezt kitöltve visszaküldheti elektronikusan is (ha tud scennelni), de leadhatja személyesen is a Szociális Osztályon. A kártyát elkészítetjük, és ezt követően tudunk kódot adni.

Meg szeretném venni az önkormányzati lakást, amit bérelek. Mit kell tennem?

Önkormányzati bérlakása elidegenítését egy vételi szándéknyilatkozat benyújtásával kezdeményezheti. A kérelmét a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatán (Béke utca 65.) adhatja le. A kérelem elbírálásáról a tulajdonosi jogokat gyakorló bizottság dönt. Amennyiben kijelölik értékesítésre az ingatlant, akkor egy ingatlanforgalmi szakvélemény készül a lakásról. Ez alapján megállapítják az ingatlan forgalmi értékét. A kedvezmények kiszámítását követően a bizottság ismételten dönt, hogy a megadott vételáron értékesíti e a lakást a bérlő számára. Amennyiben a bizottság döntése pozitív, akkor árajánlatot készítenek a Közszolgáltató Zrt. munkatársai az Ön részére, amely tartalmaz egy egyösszegű és egy részletfizetési lehetőséget. Az árajánlat 90 napig érvényes, ezen időszak alatt van lehetősége dönteni a két fizetési konstrukció között. Amennyiben az árajánlat alapján nem tudja a lakást megvásárolni, a jogviszonya minden változás nélkül fennmarad, és Ön továbbra is mint bérlő marad a lakásban.

 

Önök kérdezték – korábban

Önök kérdezték 2012. szeptemberében

Önök kérdezték 2012.augusztusban

Önök kérdezték 2012. júliusban

Önök kérdezték 2012. júniusban

Önök kérdezték 2012. májusban

Önök kérdezték 2012. áprilisban

Önök kérdezték 2012. márciusban

Önök kérdezték 2012. februárban

Önök kérdezték 2012. januárban

Önök kérdezték 2011. decemberben

Önök kérdezték 2011. novemberben

Önök kérdezték 2011. októberben

Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj