A finn „Szilikon-völgynek” tartott Oulu „BusinessOulu” nevű cége felelős a város ipar- és foglalkoztatási politikáinak végrehajtásáért azáltal, hogy elősegíti a régió vállalkozási, foglalkoztatási és üzleti tevékenységét a városi testület által elfogadott elveknek megfelelően.
Mari 2020 szeptember óta a város cégeinek munkaerőgazdálkodására kidolgozott program vezetője. Előtte 5 éven át az EU-s pályázatokra készítendő projektek fejlesztésével, pályázatírás koordinálásával foglalkozott. Oulu project-portfoliójának gazdájaként a partnerségen alapuló tervezésben dolgozott. 2008-2010 között az Oulu Regionális Üzleti Ügynökség projektigazgatója volt. A regionális szintű gazdaságfejlesztéshez szükséges rendszerszerű fejlesztésekkel foglalkozott.
Vaasa Egyetemén végzett 2004-ben Közigazgatási tudományokat tanult.
Mari egy éve a nagy sikerű – akkor még személyes részvétellel megtartott – European Week of Regions and Cities rendezvény „Digital Innovation in Urban Environments” szekciójában adott elő. Az addig ismeretlen finn város, Oulu bemutatása elnyerte a hallgatóság zajos tetszését. Az előadásból egy északi paradicsom képe bontakozott ki, ahol az innováció és a fiatalok jövőért érzett felelősség, a tudatos városfejlesztés és a high-tech megoldások áthatják a megszokott élet szinte valamennyi szegmensét.
Oulu 2 legfontosabb ismertetőjegyeként kiemelte:
• a világ legjobb elkülönített kerékpár-úthálózata itt van
• a bölcsődétől a PhD-ig angolul folyik a tanulás.
Oulu 250.000 lakosának átlag életkora 37,7 év! (Hogy ezt jobban tudjuk értékelni: Budapest lakosságának átlagéletkora 2014-ben a KSH szerint nőknél 44,77, férfiaknál 40,34 év volt.) A lakosság 35%-nak van egyetemi végzettsége és 7 éve megvalósították a „20 perces város” elképzelést.
A Nokia határozta meg a város életét legalább 10 éven keresztül, majd a cég eltűnése után több tízezer jól képzett, elsősorban ICT területen dolgozó szakember maradt állás nélkül. A város és a régió vezetői a Nokiával közösen dolgozták ki az átmenet stratégiáját és több ezer start-upot segítettek felemelkedéshez, piachoz.