XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/szervezetiegyseg/polgarmesteri-iroda/

Témák A-Z

Polgármesteri Iroda

Telephely: 1139 Budapest Béke tér 1.

Postacím: 1555 Budapest Pf. 10.

Térképen

E-mail: polgarmester@bp13.hu

Tel: (1) 350-1045, Fax: (1) 340-3120

Vezető neve: Dr. Tóth József polgármester

Vezető elérhetőségei:

Telefon: (1) 350-1045,
Fax: (1) 340-3120
E-mail: polgarmester@bp13.hu

Feladatai:

A/ Sajtó és kommunikációs feladatok:

  • folyamatos kapcsolattartással megszervezi a kerület önkormányzati szervei, szervezetei és a tömegkommunikációs eszközök közötti – objektív tájékoztatáson alapuló – információáramlást;
  • gondoskodik arról, hogy a sajtón keresztül érdeklődök megfelelő tájékoztatást kapjanak az az Önkormányzat céljairól, tevékenységéről;
  • megszervezi a reklám- és propagandatevékenységet;
  • figyelemmel kíséri az Önkormányzatot érintő sajtóközleményeket, tájékoztatást ad a médiában megjelentek visszhangjáról;
  • gondoskodik – ha ez szükséges – a sajtócikkekre adandó válasz elkészítéséről;
    készíti és lektorálja az önkormányzati kiadványokat;
  • napi kapcsolatot tart a TV13 és a Hírnök szerkesztőségével; közreműködik kerületi újság megjelenésében, reklámozásában, állampolgárok előtti népszerűsítésben;
  • szükség esetén szóvivőként szerepel a Tv13 Önkormányzatot érintő adásaiban és egyéb elektronikus médiumokban;
  • ellátja az Önkormányzat hivatalos honlapján az információk közzétételével, fejlesztésének biztosításával kapcsolatos feladatokat;
  • elemzéseket készít a honlap-látogatottság jellemzőiről;
  • közreműködik közérdekű bejelentések és javaslatok intézésében;
  • ellátja a katasztrófavédelemmel, tűz elleni védekezéssel, polgári védelemmel és honvédelemmel kapcsolatos feladatok és felelősségi körök részletszabályainak meghatározásáról szóló utasításban meghatározott feladatait, különös tekintettel a lakosság tájékoztatására, felvilágosítására, felkészítésére, véleménynyilvánítási lehetőségének biztosítására, hirdetmény, felhívás, közérdekű közlemény, hangos próba közzétételére, kihirdetésére, tájékoztató kiadványok elkészítésére és nyilvánosságra hozatalára.

B/ Nemzetközi referensi feladatok:

  • szervezi az Önkormányzat nemzetközi, testvérvárosi kapcsolatait és együttműködését. Elősegíti új kapcsolatok és együttműködési formák kialakítását;
  • előkészíti és szervezi az Önkormányzathoz érkező külföldi vendég fogadását és programját;
  • gondoskodik a külkapcsolatok technikai-műszaki (nyelvi, fordítási stb.) feltételeinek megoldásáról;
  • ellátja a tisztségviselők és a hivatalvezetők külföldi utazásaival kapcsolatos előkészítő tevékenységet.

C/ A titkársági alkalmazottak feladatai:

  • ellátja a polgármester levelezésével, vendéglátásával kapcsolatos ügyviteli teendőket;
  • ellátják az alpolgármesterek ügyvitelével, ügyintézésével kapcsolatos feladatokat;
  • őrzi a címer eredeti rajzolatát ábrázolt – bronz – címer hiteles minta példányát.

D/ Főépítészi feladatok:

  • szervezi a településfejlesztéssel és településrendezéssel, valamint a környezet épített és természetes elemeinek védelmével, összehangolásával kapcsolatos feladatok ellátását;
  • előkészíti az önkormányzat döntéseit az előző pontban jelzett témákban és biztosítja a meghozott döntések érvényesítését;
  • képviseli a hivatalt településrendezési, építészeti és műemléki kérdésekben;
  • kezdeményezi a településfejlesztési és rendezési programok, koncepciók és tervek készítését, közreműködik azok kidolgozásában és végrehajtásának szervezésében;
  • szakmai állásfoglalást készít a főváros és a szomszédos kerületek településfejlesztési és településrendezési eszközeinek készítéséhez vagy módosításához;
  • kezdeményezi a kerületet érintő városrendezési és építészeti tervpályázatok készítését, illetve együttműködik annak lebonyolításában;
  • általános tájékoztatást ad a hatáskörébe tartozó hatályos önkormányzati rendeletekről;
  • a településképi bejelentési és véleményezési eljárásokkal kapcsolatosan szakmai konzultációt tart;
  • előkészíti a településképi bejelentési és véleményezési eljárásokkal kapcsolatos önkormányzati döntéseket;
  • ellátja a városkép-alakítással kapcsolatos véleményezési feladatokat;
  • előkészíti a szakhatósági állásfoglalásokat telekalakítási és útügyi eljárásokhoz (XIII. kerületi, és más esetekben, ha kijelölik a kerületet);
  • előkészíti a hatósági bizonyítványok kiadását a rendeltetésmódosításokra vonatkozóan;
  • hivatalos megkeresésekre (belföldi jogsegély) tájékoztatást ad;
  • kötelező szakmai konzultációt biztosít a településkép védelméről szóló rendelet szerint;
  • előkészíti a Főépítészi Iroda feladatait érintő bizottsági és képviselő-testületi előterjesztéseket;
  • előkészíti és lebonyolítja az Értékvédelmi Támogatás pályázatát, azzal kapcsolatosan helyszíni bejárást tart, előkészíti a támogatási szerződéseket;
  • szakértőként közreműködik az önkormányzati beruházási döntések előkészítésében;
  • véleményezi a közterületek kialakításának, valamint a közterületen elhelyezésre kerülő berendezési tárgyak terveit és a kertészeti megoldásokat;
  • a feladatait érintő kérdésekben tájékoztatást nyújt a lakosságnak, a sajtónak és a szakmai fórumoknak; szervezi a lakossági fórumokat;
  • személyesen és telefonon tájékoztatás nyújt az ingatlanok beépíthetőségével, bővítésével, felújításával, fejleszthetőségével kapcsolatban;
  • állásfoglalást készít építészeti, városrendezési valamint közterület-alakítási kérdésekben;
  • működteti a Kerületi építészeti-műszaki Tervtanácsot;
  • biztosítja a szakmai szervezetekkel való kapcsolattartást;
  • részt vesz a településrendezési szerződések szakmai előkészítésében;
  • szervezetét érintően közreműködik az önkormányzati és pénzügyi jelentések, beszámolók, statisztikák előkészítésében;
  • közreműködik a kerület térinformatikai rendszerének fejlesztésében.
Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj