XIII. Kerületi Önkormányzat

Akadálymentes verzió Akadálymentes verzió ikon

https://www.budapest13.hu/2012/01/04/elkeszult-a-kerekparos-strategia-tervezete/

Témák A-Z

Elkészült a Kerékpáros stratégia tervezete

2012. január 04. - Frissítve Közlekedési, parkolási hírek

A XIII. Kerületi Önkormányzat már eddig is sokat tett azért, hogy minél jobb feltételeket teremtsen a kerékpáros közlekedés, a kerékpárral közlekedők számára. Ezt bizonyítja, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése terén elért eredmények elismeréseképpen a XIII. kerület 2010-ben elnyerte a Kerékpárosbarát Település címet.

Célunk a jövőben is az, hogy egyre többen kerékpározzanak a XIII. kerületben, és egyre népszerűbb közlekedési forma legyen a kétkerekűzés.

A kerékpárforgalmi nyomvonal hosszát tekintve a XIII. kerület a főváros élmezőnyében helyezkedik el. A kétkerekűeknek 20,6 kilométernyi kerékpárút áll rendelkezésre, illetve kerékpársáv. Az infrastruktúra része továbbá 187 bicikli tárolására alkalmas köztéri tároló hely.

A most elkészült Kerékpáros stratégia tervezete rögzíti a kerékpáros közlekedés legfontosabb előnyeit:

  • A kerékpár nem szennyezi a környezetet, hiszen a legtisztább energiával, izomenergiával üzemel.
  • A kerékpározás nagyfokú szabadságérzetet nyújt, szemben a zsúfolt tömegközlekedési eszközökkel.
  • A kerékpáros egyedüli utasa kerékpárjának, ezért akkor indul el, amikor indulni akar, a kerékpáros jobban tud gazdálkodni idejével is.
  • A kerékpár bármilyen forgalmi helyzetben rugalmas közlekedési eszköz.
  • A kerékpárost nem érik a forgalmi dugók okozta stressz helyzetek.
  • A kerékpározás a leghatékonyabb nem-motorizált mozgásforma, ezért kerékpározik sok idős ember is, akik számára már a buszmegállóig való gyaloglás is komoly tehertétel lenne.
  • Mivel a kerékpárral háztól házig lehet jutni, a városi közlekedésben a személygépkocsival szemben 5 kilométeren belül, a tömegközlekedéssel szemben 8-10 kilométeren belül gyorsabb a kerékpáros közlekedés.
  • Kerékpáron ülve a belélegzett szennyeződés 30-40 százalékkal kevesebb, mint ha valaki gépkocsiban ül, mivel a kerékpáros az autósnál távolabb és magasabban helyezkedik el.

Mindezek figyelembe vételével alkotta meg stratégiáját a XIII. Kerületi Önkormányzat.

Ezzel kapcsolatosan várjuk a véleményét Helembai Mihály e-mail címére 2012. január 11-ig.

Vissza

Díjaink, elismeréseink


                            Idősbarát önkormányzat díj